IT

ERP jako narzędzie analityczne

10_analysis-blackboard-bubble-355952.jpg
Tylko on-line nr 1/2019

Potrzeba informacji o charakterze analitycznym i prognozującym, które mogą stać się podstawą oceny stanu przedsiębiorstwa we wszystkich aspektach jego działalności, jest niezaprzeczalna. Są one niezbędne do podejmowania decyzji o charakterze strategicznym dla przedsiębiorstwa oraz przy stałej kontroli realizacji wcześniej podjętych decyzji. Dlatego też zarząd każdego przedsiębiorstwa będzie starał się zdobyć narzędzie informatyczne, które pomoże zdefiniować tego typu dane w każdej chwili. Nie ulega wątpliwości, że ważnym elementem są tu zasoby ludzkie – analitycy finansowi, którzy potrafią odpowiednio przygotować informacje, tak aby zarząd mógł podejmować na ich podstawie właściwe decyzje.

Często w trakcie spotkań z klientami padają pytania, czy wdrożenie zaawansowanego rozwiązania klasy Business Intelligence jest konieczne w kontekście potrzeb zarządczych managementu firmy. Nie ma jednej słusznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ różne są potrzeby informacyjne tych przedsiębiorstw. Znaczna liczba takich właśnie „sytuacji problemowych” pozwala jednak szukać pewnych prawidłowości w podejmowaniu wyborów między wdrożeniem oprogramowania BI a szukaniem innych rozwiązań.

Poniższe rozważania nie mają na celu sformułowania jednoznacznej tezy, że w przedsiębiorstwach można się obejść bez zaawansowanego systemu BI lub też eksploatując system ERP, bo do informatycznego szczęścia potrzebny jest jeszcze bezwzględnie system BI. Chcemy jedynie zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników, które trzeba wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o uruchomieniu systemów informatycznych wspomagających przetwarzanie informacji w przedsiębiorstwie.

Jaki rodzaj informacji controllingowych i BI jest potrzebny w przedsiębiorstwie i skąd je czerpać?

Wszystkie przedsiębiorstwa potrzebują informacji zarządczych oraz controllingowych, jednak dla każdego z nich wymagany będzie inny ich zakres i rodzaj. Można powiedzieć więcej – dla każdego przedsiębiorstwa dobór tych informacji powinien być ściśle powiązany z jego strategią działania i określonymi celami do osiągnięcia.

Z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że zakres i rodzaj informacji zarządczych zależą przede wszystkim od takich czynników jak:

  • wielkość przedsiębiorstwa,
  • stopień skomplikowania organizacyjnego,
  • branża przedsiębiorstwa,
  • rynek odbiorców i dostawców, na jakim funkcjonuje przedsiębiorstwo.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 1/2019

Metodologia wdrożenia systemu BI

wdrazanie_bi_slider.jpg

Rozwój współczesnych przedsiębiorstw jest determinowany w głównej mierze przez coraz szybsze i sprawniejsze tempo pozyskania wiarygodnych informacji. To właśnie one stanowią dziś najważniejszy zasób strategiczny każdej organizacji, decydujący o jej pozycji konkurencyjnej. Odpowiedzią na potrzeby rynku są systemy Business Intelligence. Przed podjęciem decyzji o wdrożeniu systemu klasy BI warto jednak odpowiednio przygotować się do tego procesu.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 1/2019

Jak wdrożono narzędzia BI w firmie branży automotive

FiC_50_38.jpg

Podstawowymi czynnikami sukcesu i osiągnięć każdej firmy są efektywność pracy i zaangażowanie jej pracowników, bez względu na zajmowane przez nich stanowisko i to, czy angażują się po stronie procesów głównych czy wspomagających. W ostatnich latach można zaobserwować nacisk na zwiększenie efektywności procesów wspomagających. Controlling jest jednym z obszarów, gdzie zwiększona wydajność ma szczególne znaczenie.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 1/2019

EasyStorage - system klasy WMS w modelu SaaS

mip_1_84.jpg

Decyzję o wdrożeniu systemu klasy WMS podejmuje się wówczas, gdy istniejące rozwiązania nie wspierają biznesu w wystarczającym stopniu.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

W poprzednich numerach

Tematy omawiane w poprzednich numerach:

Reklama