Czego oczekiwać od operatora logistycznego?

Tekst otwarty Promocyjny nr 1/2019

Firmy bardzo często zastanawiają się, czy budować własny dział operacji logistycznych, czy też zlecić outsourcing zewnętrznym operatorom świadczącym tego typu usługi. Zależy to od wielu czynników i organizacje stosują różne modele takiej współpracy. Co przemawia za kupieniem usług operatora? Czy to opłaca się bardziej niż stworzenie takiego wydziału wewnątrz organizacji? Spróbujemy odpowiedzieć na takie pytania podczas rozmowy z Tomaszem Kamińskim,
prezesem zarządu spółki Schnug Polska.

Czego oczekiwać od operatora logistycznego?

Jak rozpoczęliście działalność w Polsce?

T.K.: Spółka została założona w 2004 r. w celu obsługi procesów magazynowych jednego z naszych europejskich klientów. Od początku przejęliśmy cały zakres wejścia komponentów do produkcji, aby następnie dostarczać je w systemie JIT na linie produkcyjne. Do tego doszła oczywiście działalność transportowa, następnie procesy przedprodukcyjne i jakościowe, jak na przykład odrdzewianie komponentów. Obecnie jesteśmy firmą oferującą szerokie spektrum usług w łańcuchu logistycznym. Własna flota, od pojazdów dostawczych po samochody ciężarowe z naczepami MEGA, powierzchnie magazynowe w obrębie 66-200 Świebodzin oraz wykwalifikowany zespół pozwalają nam rozwiązać wiele logistycznych problemów naszych klientów.

Jakie usługi świadczycie dziś, będąc doświadczonym operatorem logistycznym?

T.K.: Oprócz pełnej działalności firmy transportowej i spedycyjnej w tej chwili skupiamy się na rozwoju naszej bazy magazynowej oraz portfolio usług z nią związanych. Od prostych operacji wejścia/magazynowania/wyjścia towarów, obsługujemy projekty związane z magazynowaniem komponentów, odpowiednim ich wydzielaniem na linie produkcyjne, przepakowywaniem oraz kompletacją zgodnie z życzeniem klienta. Jeden z naszych najnowszych projektów, na przykład, to kompleksowa obsługa łańcucha dostaw, począwszy od odbioru towaru w Chinach, poprzez dostarczenie i zmagazynowanie go na naszych powierzchniach oraz odpowiednią kompletację według zlecenia klienta i finalną dostawę do odbiorcy w Polsce lub za granicą. W międzyczasie na życzenie robimy kontrolę jakościową i ewentualnie dokonujemy drobnych napraw, zgodnie z ustaloną technologią. Klient nie musi się martwić o nic i zleca nam tylko wskazanie z odpowiednimi danymi.

W jaki sposób zarządzacie takim procesem?

T.K.: Na potrzeby obsługi naszych klientów w magazynie wdrożyliśmy „szyty na miarę” system napisany przez COMPUTEC. To współpracująca z nami już długo lokalna firma, działająca na światowym rynku. Ich WMS (Warehouse Management Solution) został specyficznie zdefiniowany pod nasze potrzeby. Dla różnych klientów generujemy różne raporty (magazynowanie palet na dobę, liczba pobrań z danego miejsca magazynowego w danym okresie, magazynowanie towaru ilościowo w ciągu jednego miesiąca kalendarzowego i inne). Niektórzy nasi klienci mają dostęp online do swoich projektów w ustalonym wspólnie zakresie. Zaimplementowaliśmy odpowiednio zdefiniowane obszary oraz oczywiście skanery kompatybilne z softem COMPUTEC. Takie narzędzia są dzisiaj niezbędne i bardzo duży nacisk kładziemy na elastyczność definiowania procesów w tym systemie, ponieważ klienci mają różne wymagania i musimy je wszystkie spełnić w jak najszerszym spektrum.

Jakie są plany rozwoju waszej działalności?

T.K.: Przede wszystkim logistyka magazynowa, operacje, które możemy wykonywać w naszych nieruchomościach wraz z naszym zespołem. Taka konstelacja gwarantuje naszym klientom najwyższą jakość usługi, a o to przecież w zarządzaniu łańcuchem dostaw chodzi. Przygotowaliśmy się do rozwoju, powiększając nasze możliwości inwestycyjne. Obecnie jesteśmy w stanie, po dokonaniu uzgodnień zaoferować 40 000 m2 na operacje dla naszych klientów. Oczywiście cały proces będzie przygotowany zgodnie ze standardami ustalonymi z kontrahentem. Ze względu na nasze duże doświadczenie, poparte know-how Grupy Schnug, wiem, że będzie to najwyższa możliwa jakość. Bardzo uważnie przyglądamy się usługom dla e-commerce i myślę, że wkrótce uruchomimy pierwszy projekt z tym związany. Zapraszamy zatem do współpracy organizacje potrzebujące kompleksowego wsparcia dla swojej logistyki.

Zobacz również

COVID‑19 ‑ czy to rewolucja na rynku usług kurierskich?

COVID-19 - czy to rewolucja na rynku usług kurierskich?

Jak branża KEP radzi sobie ze wzrostem wolumenu przesyłek i nowymi warunkami reżimu sanitarnego?Jakie działania podejmują firmy kurierskie, aby pozostać konkurencyjnymi na rynku?Jakich zmian należy się spodziewać w najbliższych miesiącach?

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 4-5/2020

Transport mobilny ‑ wózki AGV dla indywidualnych zastosowań

Zastosowanie wózków AGV zyskuje coraz większe zainteresowanie, dotyczy to również nowych aplikacji, jak i branż. Rynek wymaga coraz wydajniejszych i szybszych rozwiązań, a jednocześnie podwyższa standardy w zakresie bezpieczeństwa. Motywuje to projektantów do optymalizacji pojazdów i zastosowania najnowszych technologii.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama