Zmiany w dystrybucji e-commerce to chyba najbardziej dynamicznie zmieniający się obszar transportowy, logistyczny czy wręcz dotyczący łańcuchów dostaw.

Wpływ na to ma wiele czynników, ale jednym z głównych są rosnące wymagania konsumentów. A te zmieniają się błyskawicznie.

Jeżeli przyjrzymy się pierwszej „generacji” logistyki e-commerce, to można zauważyć, że realizowane są podstawowe potrzeby, a towary dostarczane są na adres domowy – idealne rozwiązanie dla firm kurierskich, bazujących na usłudze „door-to-door”, czyli „od drzwi do ­drzwi”. Początkowo czas dostawy potrafił być dosyć długi, jak również koszty dostawy były wysokie. Sektor kurierski nastawiony był na obsługę B2B, czyli wysyłka przez firmy do firm – i tak poukładana była strona ­operacyjna. Oczekiwania klientów biznesowych i osób fizycznych były diametralnie różne: firmy oczekiwały dostaw w godzi- nach „biznesowych” (czyli w ciągu dnia), z kolei klienci indywidualni chcieli dostaw poza godzinami biznesowymi. Powodowało to – przy początkowo niewielkim strumieniu dostaw – wysokie koszty takich dostaw, jak również ich sporą nieregularność (oczekiwanie, że pojawi się liczba paczek uzasadniająca dostawy na danym obszarze).

Druga generacja przyniosła nowe rozwiązania, nakierowane z jednej strony na niższe koszty dostaw, jak również na skrócenie czasu dostawy, jednocześnie oferując klientowi wybór czasu i miejsca dostawy. Pojawiły się wtedy pierwsze paczkomaty, można też było odbierać przesyłki w punktach stacjonarnych.

Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

PRZEMYSŁOWA WIOSNA jesienią potrzebna jak nigdy

Stom_hala_0.jpg

Cykl przemysłowych wystaw spod znaku STOM odbywających się w Targach Kielce w marcu z roku na rok coraz mocniej potwierdza rangę wydarzenia w globalnym przemyśle. W roku pandemii, kryzysu i osłabienia światowej gospodarki biznesowe spotkania, wyjątkowo przeniesione na wrzesień mogą okazać się kołem zamachowym dla wielu branż.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

Radial rozpoczyna działalność operacyjną w Polsce – nowy gracz na polskim rynku logistyki dla e‑commerce

Radial_siedziba_Pruszków.jpg

Radial, światowy lider w obsłudze technologiczno – operacyjnej handlu wielokanałowego e-commerce, otworzył we wrześniu nowe centrum logistyczne w Polsce, rozpoczynając tym samym działalność operacyjną w naszym kraju. Na swoją siedzibę i centrum magazynowe Radial wybrał Park MLP II Pruszków. Tutaj firma obsługuje klientów, przygotowując zamówienia online i realizując ich dostawy na terenie Polski oraz do około 50 innych krajów na świecie.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

Targi Packaging Innovations – bezpieczny powrót do gry

PI2019.jpg

Nadchodzące miesiące będą kluczowe dla wielu przedsiębiorców. Polska branża opakowań stanęła przed nowymi wyzwaniami, którym musi szybko sprostać, aby utrzymać swoją pozycję. Rozwiązaniem może być udział w Targach Packaging Innovations, które odbędą w dniach 24-25 września 2020 w EXPO XXI Warszawa. Jaka będzie tegoroczna edycja?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama