Zmiany w dystrybucji e-commerce to chyba najbardziej dynamicznie zmieniający się obszar transportowy, logistyczny czy wręcz dotyczący łańcuchów dostaw.

Wpływ na to ma wiele czynników, ale jednym z głównych są rosnące wymagania konsumentów. A te zmieniają się błyskawicznie.

Jeżeli przyjrzymy się pierwszej „generacji” logistyki e-commerce, to można zauważyć, że realizowane są podstawowe potrzeby, a towary dostarczane są na adres domowy – idealne rozwiązanie dla firm kurierskich, bazujących na usłudze „door-to-door”, czyli „od drzwi do ­drzwi”. Początkowo czas dostawy potrafił być dosyć długi, jak również koszty dostawy były wysokie. Sektor kurierski nastawiony był na obsługę B2B, czyli wysyłka przez firmy do firm – i tak poukładana była strona ­operacyjna. Oczekiwania klientów biznesowych i osób fizycznych były diametralnie różne: firmy oczekiwały dostaw w godzi- nach „biznesowych” (czyli w ciągu dnia), z kolei klienci indywidualni chcieli dostaw poza godzinami biznesowymi. Powodowało to – przy początkowo niewielkim strumieniu dostaw – wysokie koszty takich dostaw, jak również ich sporą nieregularność (oczekiwanie, że pojawi się liczba paczek uzasadniająca dostawy na danym obszarze).

Druga generacja przyniosła nowe rozwiązania, nakierowane z jednej strony na niższe koszty dostaw, jak również na skrócenie czasu dostawy, jednocześnie oferując klientowi wybór czasu i miejsca dostawy. Pojawiły się wtedy pierwsze paczkomaty, można też było odbierać przesyłki w punktach stacjonarnych.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 1/2019

Międzynarodowe Targi IntraLog Poland

TransLogistica_targi_334.jpg

W dniach 03-05 marca 2020 r. odbędą się po raz pierwszy Międzynarodowe Targi Intralogistyki, Magazynowania i Łańcucha Dostaw - IntraLog Poland w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie pod Warszawą.

 

Czytaj więcej

O modelach współpracy innowacyjnych rozwiązaniach i relacjach w łańcuchach dostaw

mip_1_86.jpg

Adam Smith, ojciec nowoczesnej ekonomii, w roku 1776 opublikował przełomowe dzieło „Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów”, w którym określił znaczenie racjonalnego egoizmu gospodarczego i wolnej konkurencji jako podstawowych czynników osiągania dobrobytu, gdzie społeczeństwo czerpie korzyści z powtarzających się transakcji handlowych.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 1/2019

Czego oczekiwać od operatora logistycznego?

6_cargo-cargo-container-colorful-163726.jpg

Firmy bardzo często zastanawiają się, czy budować własny dział operacji logistycznych, czy też zlecić outsourcing zewnętrznym operatorom świadczącym tego typu usługi. Zależy to od wielu czynników i organizacje stosują różne modele takiej współpracy. Co przemawia za kupieniem usług operatora? Czy to opłaca się bardziej niż stworzenie takiego wydziału wewnątrz organizacji? Spróbujemy odpowiedzieć na takie pytania podczas rozmowy z Tomaszem Kamińskim,
prezesem zarządu spółki Schnug Polska.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama