Zmiany w dystrybucji e-commerce to chyba najbardziej dynamicznie zmieniający się obszar transportowy, logistyczny czy wręcz dotyczący łańcuchów dostaw.

Wpływ na to ma wiele czynników, ale jednym z głównych są rosnące wymagania konsumentów. A te zmieniają się błyskawicznie.

Jeżeli przyjrzymy się pierwszej „generacji” logistyki e-commerce, to można zauważyć, że realizowane są podstawowe potrzeby, a towary dostarczane są na adres domowy – idealne rozwiązanie dla firm kurierskich, bazujących na usłudze „door-to-door”, czyli „od drzwi do ­drzwi”. Początkowo czas dostawy potrafił być dosyć długi, jak również koszty dostawy były wysokie. Sektor kurierski nastawiony był na obsługę B2B, czyli wysyłka przez firmy do firm – i tak poukładana była strona ­operacyjna. Oczekiwania klientów biznesowych i osób fizycznych były diametralnie różne: firmy oczekiwały dostaw w godzi- nach „biznesowych” (czyli w ciągu dnia), z kolei klienci indywidualni chcieli dostaw poza godzinami biznesowymi. Powodowało to – przy początkowo niewielkim strumieniu dostaw – wysokie koszty takich dostaw, jak również ich sporą nieregularność (oczekiwanie, że pojawi się liczba paczek uzasadniająca dostawy na danym obszarze).

Druga generacja przyniosła nowe rozwiązania, nakierowane z jednej strony na niższe koszty dostaw, jak również na skrócenie czasu dostawy, jednocześnie oferując klientowi wybór czasu i miejsca dostawy. Pojawiły się wtedy pierwsze paczkomaty, można też było odbierać przesyłki w punktach stacjonarnych.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 2/2019

IV Targi Chłodniczych Łańcuchów Dostaw i Logistyki w Temperaturze Kontrolowanej

worldfood.jpg

ColdChain Poland to pierwsza w Polsce platforma biznesowa łącząca profesjonalistów zarządzających chłodniczymi łańcuchami dostaw z przedstawicielami przedsiębiorstw z sektorów żywności i napojów (świeże, mrożone, ryby i owoce morza, mięso i nabiał, owoce i warzywa, etc), przemysłu farmaceutycznego i medycznego oraz chemicznego i towarów niebezpiecznych (ADR / RID / ADN). IV edycja Targów odbędzie się w dniach 21–23 kwietnia 2020 r. w Warszawie.

Czytaj więcej
Promocyjny nr 2/2019

Sprawdzone wózki widłowe dostępne dla każdego wynajem Jungheinrich

MiP_2_52.jpg

W dobie dynamicznie rozwijającego się rynku magazynowego i e-commerce, firmy logistyczne szukają różnych sposobów na optymalizację kosztów swoich działań. Ma to przełożyć się na bardziej konkurencyjną ofertę, w celu pozyskania nowych klientów. Przedsiębiorcy coraz częściej – zamiast zakupu – decydują się na wynajem poszczególnych elementów wyposażenia, obniżając koszty operacyjne. Dotyczy to także wózków widłowych. Wybierając opcję wynajmu takich maszyn, należy postawić na sprawdzonego dostawcę z najlepszym sprzętem. Firma Jungheinrich, wiodący producent wózków widłowych, ma w ofercie możliwość wynajęcia najwyższej jakości maszyn na sprzyjających warunkach finansowych.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 1/2019

Międzynarodowe Targi IntraLog Poland

TransLogistica_targi_334.jpg

W dniach 03-05 marca 2020 r. odbędą się po raz pierwszy Międzynarodowe Targi Intralogistyki, Magazynowania i Łańcucha Dostaw - IntraLog Poland w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie pod Warszawą.

 

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

W poprzednich numerach

Tematy omawiane w poprzednich numerach:

Reklama