DB Schenker, światowy lider logistyki i transportu, otwiera drugi co do wielkości terminal przeładunkowy w Finlandii, niedaleko Turku. Powierzchnia terminalu pomieściłaby 14 boisk piłkarskich. Oferta obejmuje usługi krajowego i międzynarodowego transportu lądowego, szczególnie w ramach krajów skandynawskich. Inwestycja o wartości 26 mln euro jest wyrazem zaangażowania firmy w rozwój na rynku fińskim i w ramach sieci europejskiej.

DB Schenker w Finlandii zatrudnia obecnie ponad 1300 osób w swoich 18 terminalach. Natomiast we współpracy z firmami partnerskimi operator korzysta z sieci 25 terminali, co czyni z go jedną z największych fińskich firm w branży transportowo-logistycznej. W nowym terminalu pracuje około 600 specjalistów.

„Terminal w Turku stanie się ważnym punktem obsługi logistycznej w Finlandii”, mówi Petteri Nurmi, CEO DB Schenker w Finlandii. „Większe możliwości sortowania pozwalają nam przyjąć znaczną część skandynawskiego wolumenu zakupów internetowych. W przeciwieństwie do wielu innych operatorów oferujemy naszym klientom kompleksowe rozwiązania, w tym transport drogowy, lotniczy i oceaniczny z dostawami paczek oraz logistykę kontraktową. Wierzymy, że wszystkie te usługi pozwolą nam na dalszy rozwój. Jesteśmy częścią silnej fińskiej oraz międzynarodowej sieci i możemy dostosować się do wymagań naszych klientów oraz stworzyć oferty, które najlepiej spełniają ich potrzeby”.

Zrównoważone budownictwo z wykorzystaniem najnowocześniejszej technologii

Nowy terminal, który położony jest na rozwiniętym logistycznie obszarze Avanti w gminie Lieto, to połączenie ogrzewanego obiektu o powierzchni 14 000 mkw. z nieogrzewaną halą o powierzchni 3300 mkw. do obsługi długich i ciężkich przesyłek oraz halą o powierzchni 500 mkw. dla pojazdów dostarczających towary. Paczki są obsługiwane za pomocą sortownika o długości 50 metrów, z wydajnością około 4500 paczek na godzinę. Na terenie terminalu znajduje się również 106 doków przeładunkowych.

Budynek wykorzystuje energię słoneczną i geotermalną, podobnie jak wszystkie terminale DB Schenker powstające w Finlandii w ostatnich latach. Posiada 606 fotowoltaicznych paneli słonecznych, które wytwarzają znaczną część zużywanej energii elektrycznej. Ponadto wszystkie systemy oświetleniowe są wyposażone w diody LED, a system ogrzewania i klimatyzacji wykorzystuje energię geotermalną. Nowy obiekt jest również pierwszym terminalem DB Schenker w Finlandii, w którym znajdują się stacje ładowania ciężarówek elektrycznych.

Zobacz również

COVID‑19 ‑ czy to rewolucja na rynku usług kurierskich?

MiP_4-5_92.jpg

Jak branża KEP radzi sobie ze wzrostem wolumenu przesyłek i nowymi warunkami reżimu sanitarnego?Jakie działania podejmują firmy kurierskie, aby pozostać konkurencyjnymi na rynku?Jakich zmian należy się spodziewać w najbliższych miesiącach?

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 4-5/2020

Transport mobilny ‑ wózki AGV dla indywidualnych zastosowań

Zastosowanie wózków AGV zyskuje coraz większe zainteresowanie, dotyczy to również nowych aplikacji, jak i branż. Rynek wymaga coraz wydajniejszych i szybszych rozwiązań, a jednocześnie podwyższa standardy w zakresie bezpieczeństwa. Motywuje to projektantów do optymalizacji pojazdów i zastosowania najnowszych technologii.

Czytaj więcej

Lean Logistics. Jak zoptymalizować logistykę, magazynowanie i łańcuch dostaw?

MiP_4-5_48.jpg

Całkiem niedawno sukces rynkowy zależał od dostępności produktów (podaż), ale dziś najistotniejszym elementem przewagi konkurencyjnej jest czas realizacji potrzeby klienta. Zarówno indywidualnego, jak i przedsiębiorstwa. Dlatego walutą w Logistyce jest czas – jedyny prawdziwie nieodnawialny zasób, jakim dysponujemy. Tylko, czy robimy to świadomie? Czy czas gra na naszą korzyść? A może jest śmiertelnym wrogiem, który pcha nasz biznes ku przepaści?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama