DB Schenker, światowy lider logistyki i transportu, otwiera drugi co do wielkości terminal przeładunkowy w Finlandii, niedaleko Turku. Powierzchnia terminalu pomieściłaby 14 boisk piłkarskich. Oferta obejmuje usługi krajowego i międzynarodowego transportu lądowego, szczególnie w ramach krajów skandynawskich. Inwestycja o wartości 26 mln euro jest wyrazem zaangażowania firmy w rozwój na rynku fińskim i w ramach sieci europejskiej.

DB Schenker w Finlandii zatrudnia obecnie ponad 1300 osób w swoich 18 terminalach. Natomiast we współpracy z firmami partnerskimi operator korzysta z sieci 25 terminali, co czyni z go jedną z największych fińskich firm w branży transportowo-logistycznej. W nowym terminalu pracuje około 600 specjalistów.

„Terminal w Turku stanie się ważnym punktem obsługi logistycznej w Finlandii”, mówi Petteri Nurmi, CEO DB Schenker w Finlandii. „Większe możliwości sortowania pozwalają nam przyjąć znaczną część skandynawskiego wolumenu zakupów internetowych. W przeciwieństwie do wielu innych operatorów oferujemy naszym klientom kompleksowe rozwiązania, w tym transport drogowy, lotniczy i oceaniczny z dostawami paczek oraz logistykę kontraktową. Wierzymy, że wszystkie te usługi pozwolą nam na dalszy rozwój. Jesteśmy częścią silnej fińskiej oraz międzynarodowej sieci i możemy dostosować się do wymagań naszych klientów oraz stworzyć oferty, które najlepiej spełniają ich potrzeby”.

Zrównoważone budownictwo z wykorzystaniem najnowocześniejszej technologii

Nowy terminal, który położony jest na rozwiniętym logistycznie obszarze Avanti w gminie Lieto, to połączenie ogrzewanego obiektu o powierzchni 14 000 mkw. z nieogrzewaną halą o powierzchni 3300 mkw. do obsługi długich i ciężkich przesyłek oraz halą o powierzchni 500 mkw. dla pojazdów dostarczających towary. Paczki są obsługiwane za pomocą sortownika o długości 50 metrów, z wydajnością około 4500 paczek na godzinę. Na terenie terminalu znajduje się również 106 doków przeładunkowych.

Budynek wykorzystuje energię słoneczną i geotermalną, podobnie jak wszystkie terminale DB Schenker powstające w Finlandii w ostatnich latach. Posiada 606 fotowoltaicznych paneli słonecznych, które wytwarzają znaczną część zużywanej energii elektrycznej. Ponadto wszystkie systemy oświetleniowe są wyposażone w diody LED, a system ogrzewania i klimatyzacji wykorzystuje energię geotermalną. Nowy obiekt jest również pierwszym terminalem DB Schenker w Finlandii, w którym znajdują się stacje ładowania ciężarówek elektrycznych.

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

TIP zapewni klientom "wgląd" do floty dzięki nowej gamie usług opartych na telematyce

TIP.jpg

Firma TIP Trailer Services, wiodący na rynku dostawca usług serwisowych i wynajmu floty ciężarowej, ma przyjemność ogłosić wprowadzenie na rynek nowej gamy rozwiązań cyfrowych, opartych na telematyce, pod nazwą "TIP Insight".

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

Wyzwania w logistyce dla branży chemicznej

chemiczna.jpg

W ciągu ostatniej dekady przemysł chemiczny notował systematyczny wzrost. Obecnie sektor ten stoi przed nowymi wyzwaniami związanymi z globalną konkurencją i dynamicznymi zmianami oczekiwań klientów. Nowe technologie, zapotrzebowanie na zrównoważony rozwój, bezpieczeństwo oraz wydajność produkcji wywierają wpływ również na operacje logistyczne. Wspólnie ze specjalistami GEFCO, światowego lidera rozwiązań multimodalnych dla łańcucha dostaw, wskazujemy 5 kluczowych obszarów usprawnień w łańcuchu dostaw dla branży chemicznej.

Czytaj więcej

Innowacyjne wózki specjalne

MiP_3_62.jpg

Obecny przemysł, charakteryzujący się silnym naciskiem na redukcję kosztów, niemalże wymusza na zakładach wprowadzanie narzędzi optymalizacji koniecznych do zwiększania konkurencyjności na rynku. Sprawnie funkcjonujący dział logistyczny, który postawił na takie narzędzia Lean Manufacturing, jak Kanban (z japońskiego) i JIT (Just in Time) jest w stanie bardzo mocno uelastycznić swoje działanie.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama