Opakowanie jest jednym z najistotniejszych podmiotów w procesie transportowym. Pełni kluczową rolę w relacjach pomiędzy sprzedającym a kupującym. Podejście do tematyki opakowań wśród liderów branży kurierskiej zostanie przedstawione w tym artykule.

Na początku zdefiniujmy pojęcie opakowania. Opakowanie jest bardzo ważną kwestią w procesie logistycznym, którym jest łańcuch dostaw. Dostarczenie finalnego dobra, czyli towaru zamawianego przez klienta, powinno nastąpić w sposób nienaruszający jego jakości i wartości. Opakowanie można więc określić jako finalny produkt, który ma właściwy kształt i tworzy zewnętrzną powłokę, która znajduje się na produkcie. Dodatkowo zabezpiecza go podczas procesu transportu i magazynowania1.

Szacuje się, że nakłady finansowe na produkcję opakowań w ostatnich latach w przeliczeniu na jednego mieszkańca wynoszą: USA – średnio 380 $, w Niemczech – średnio 300 $, we Francji – średnio 240 $, w Wielkiej Brytanii – średnio 200 $. Natomiast materiałów wykorzystywanych na opakowania zużywa się rocznie w przeliczeniu na jednego mieszkańca: w USA – średnio 250 kg, w Japonii – średnio 150 kg, w Europie – średnio 120 kg, w Polsce – średnio 50 kg, a w krajach słabo rozwiniętych – średnio 5 kg2.

Wśród liderów branży kurierskiej na polskim rynku można wyróżnić DHL i FedEx, które w związku ze stanem epidemiologicznym wprowadziły do swojej oferty dostosowane opakowania.

Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

COVID‑19 ‑ czy to rewolucja na rynku usług kurierskich?

MiP_4-5_92.jpg

Jak branża KEP radzi sobie ze wzrostem wolumenu przesyłek i nowymi warunkami reżimu sanitarnego?Jakie działania podejmują firmy kurierskie, aby pozostać konkurencyjnymi na rynku?Jakich zmian należy się spodziewać w najbliższych miesiącach?

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 4-5/2020

Transport mobilny ‑ wózki AGV dla indywidualnych zastosowań

Zastosowanie wózków AGV zyskuje coraz większe zainteresowanie, dotyczy to również nowych aplikacji, jak i branż. Rynek wymaga coraz wydajniejszych i szybszych rozwiązań, a jednocześnie podwyższa standardy w zakresie bezpieczeństwa. Motywuje to projektantów do optymalizacji pojazdów i zastosowania najnowszych technologii.

Czytaj więcej

Lean Logistics. Jak zoptymalizować logistykę, magazynowanie i łańcuch dostaw?

MiP_4-5_48.jpg

Całkiem niedawno sukces rynkowy zależał od dostępności produktów (podaż), ale dziś najistotniejszym elementem przewagi konkurencyjnej jest czas realizacji potrzeby klienta. Zarówno indywidualnego, jak i przedsiębiorstwa. Dlatego walutą w Logistyce jest czas – jedyny prawdziwie nieodnawialny zasób, jakim dysponujemy. Tylko, czy robimy to świadomie? Czy czas gra na naszą korzyść? A może jest śmiertelnym wrogiem, który pcha nasz biznes ku przepaści?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama