Po drodze z terminowością

mip_1_81.jpg
Tekst otwarty Promocyjny nr 1/2019

Przeszkodę w transporcie nie zawsze stanowią korki, objazdy czy wypadki. Czasem na drodze do pełnego sukcesu stają biurokracja i konieczność poświęcenia czasu na pozornie ważne, a w rzeczywistości zbędne, czynności. W takiej sytuacji trzeba opracować nową trasę, nie tracąc z oczu głównego celu i nieustannie mając na uwadze satysfakcję klienta. Taką drogę w zaledwie kilkanaście miesięcy pokonała Grupa Raben na rynku niemieckim, w ramach kooperacji z jedną ze spółek należących do LG Electronics.

Wiele firm logistycznych mierzy się z kwestią punktualnych dostaw. Podobna sytuacja spotkała Grupę Raben wiosną 2017 r. podczas współpracy z firmą Pantos Logistics – spółką należącą do LG Electronics i zajmującą się logistyką towarów wiodącego producenta elektroniki. W pierwszym kwartale wspomnianego roku poziom terminowości dostaw OTD (ang. on-time delivery) był zadowalający, jednak już w kolejnych miesiącach spadł poniżej oczekiwanego przez klienta poziomu. Wpływ na to miała trudna sytuacja rynkowa, w tym niedobór zasobów i braki kierowców.

Nic o nas bez nas

Aby zwiększyć terminowość i dodatkowo podnieść jakość usług, jesienią 2017 r. opracowano kompleksowe działania naprawcze. W styczniu 2018 r. uruchomiono autonomiczną sieć Raben na terenie Niemiec, przygotowywaną i zapowiedzianą w poprzednim kwartale. W proces poprawy jakości usług został włączony klient, co pozwoliło wypracować najbardziej korzystne i najlepiej dopasowane do jego potrzeb rozwiązania.

Podczas cyklu warsztatów LEAN, w których brali udział przedstawiciele firmy Pantos i Zespołu Doskonalenia Biznesu Raben, między innymi omówiono i spisano cały proces transportowy, ustalono krótką ścieżkę eskalacji dla wyeliminowania zbędnej komunikacji oraz wykorzystanie wspólnego systemu archiwizacji dokumentacji na dysku FTP (dokumenty, raporty). W kolejnym miesiącu wdrożono wypracowaną zmianę sposobu komunikacji między polskimi i niemieckimi oddziałami Grupy Raben, która wykorzystywała pełne raportowanie oparte na statusach. Dzięki temu klientowi zapewniono proaktywną informację na temat bieżącego statusu przesyłek, a zaoszczędzony czas można było przeznaczyć na podniesienie wartości dodanej procesu dostawy.

Informacja to podstawa

Na efekty wspólnych wysiłków nie trzeba było długo czekać: w styczniu odnotowano poprawę terminowości dostaw o 8 punktów procentowych, a w lipcu rekordowy wynik – poprawa OTD o 10 p.p. Równie imponująco wyglądała kwestia wolumenu – w maju 2018 r. wzrósł on o niemal 15% w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. Jednocześnie Raben mógł cieszyć się z przedłużenia jednego z kluczowych kontraktów na rynku niemieckim.

Współpracę z firmą Pantos w 2018 r. – pierwsze 12 miesięcy funkcjonowania według nowych zasad i z usprawnioną komunikacją – Grupa Raben zamknęła wynikami wzrostowymi, zarówno w zakresie terminowości, jak i zwiększenia wolumenu i liczby zleceń. Powody do zadowolenia daje nie tylko realizacja założonych celów, ale także słowa uznania ze strony klienta.

Zwieńczeniem tego sukcesu, a jednocześnie docenieniem polityki rzetelnego i przejrzystego informowania klienta o statusie dostawy, jest wprowadzenie przez Grupę Raben 2 stycznia 2019 r. nowej funkcjonalności opartej na parametrze ETA (ang. estimated time of arrival), pozwalającej określić planowany czas dostawy przesyłki.

Zobacz również

Innowacyjne wózki specjalne

MiP_3_62.jpg

Obecny przemysł, charakteryzujący się silnym naciskiem na redukcję kosztów, niemalże wymusza na zakładach wprowadzanie narzędzi optymalizacji koniecznych do zwiększania konkurencyjności na rynku. Sprawnie funkcjonujący dział logistyczny, który postawił na takie narzędzia Lean Manufacturing, jak Kanban (z japońskiego) i JIT (Just in Time) jest w stanie bardzo mocno uelastycznić swoje działanie.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 2/2019

Rejestracja na targi IntraMag Poland już otwarta!

_BA22247.jpg

Międzynarodowe Targi Intralogistyki, Magazynowania i Łańcucha Dostaw – IntraMag Poland to nowe wydarzenie biznesowe dedykowane logistyce wewnętrznej, łańcuchowi dostaw, zarządzaniu magazynem. Osoby poszukujące nowych rozwiązań ułatwiających pracę w centrach magazynowych, dystrybucyjnych i logistycznych uzyskają możliwość zapoznania się z nowościami produktowymi, oprogramowaniem lub wyposażaniem przemysłowym. Udział w wydarzeniu to także szansa na nawiązanie nowych relacji biznesowych oraz uczestniczenie w tematycznych konferencjach.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 2/2019

IV Targi Chłodniczych Łańcuchów Dostaw i Logistyki w Temperaturze Kontrolowanej

worldfood.jpg

ColdChain Poland to pierwsza w Polsce platforma biznesowa łącząca profesjonalistów zarządzających chłodniczymi łańcuchami dostaw z przedstawicielami przedsiębiorstw z sektorów żywności i napojów (świeże, mrożone, ryby i owoce morza, mięso i nabiał, owoce i warzywa, etc), przemysłu farmaceutycznego i medycznego oraz chemicznego i towarów niebezpiecznych (ADR / RID / ADN). IV edycja Targów odbędzie się w dniach 30 czwerca-2 lipca 2020 r. w Warszawie.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama