• Czy zwrot towaru jest kluczowym problemem sprzedaży na odległość?
  • Co automatyzować, by zwiększać wydajność przy obsłudze e-zwrotów?
  • W jaki sposób zarządzać zwrotami, by nie były one zbędnym balastem dla biznesu?

Nowoczesne metody pozyskiwania i zatrzymywania przy sobie kupujących bardzo często opierają się na bezpieczeństwie potransakcyjnym klienta końcowego. W dobie intensywnej rywalizacji cenowej, mnogości podobnych ofert, biznes wybiera inne wyróżniki – jakościowe, logistyczne, a także te związane z pełną ochroną aftersales. To dodatkowe atuty, na które z wielu względów nie każdy biznes może sobie pozwolić. Wymagają one większego zaangażowania sił operacyjnych i przygotowania odpowiedniego funkcjonowania zaplecza zwrotowo-reklamacyjnego, ale w dłuższej perspektywie pozwoli na sprawne i skuteczne zarządzanie procesami posprzedażowymi.

Równocześnie nowoczesny menedżer e-commerce musi przewidywać długofalowe życie i ruch towaru. Niezbędne w tym miejscu jest nie tylko know-how dotyczące planowania sprzedaży, czy realizacja sales targetów. Nieodzowna jest też wiedza z zakresu racjonalnego planowania logistyczno-operacyjnego, które – wbrew opinii niektórych sprzedawców – zawsze idzie w parze ze sprzedażą.

Co zaś najistotniejsze – zwrot towaru w ramach sprzedaży na odległość nie oznacza bynajmniej straty czy ciosu w nasz biznes. Dziś przeoczenie potencjału, jaki niosą ze sobą zwroty, jest niczym innym jak tylko niegospodarnością. Spróbujmy więc przyjrzeć się tym procesom, które pozwolą nie tylko sprawnie przyjąć zwrot i rozliczyć należność klientom, ale przede wszystkim w sprawny sposób nadadzą towarom zwrotowym kolejny cykl życia.

Przygotowanie biznesu na otrzymanie zwrotu

Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta – konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podania przyczyny. To niezwykle istotne, by klientowi umożliwić zgodne z prawem złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, ale warto w tym miejscu rozpocząć proces pozyskiwania informacji. Kluczem do rozpoczęcia procesowego zarządzania zwrotami jest odpowiednie przygotowanie frontendu, który wychodzi do klienta. Jeżeli udostępnimy klientowi narzędzie pozwalające na płynne i bezproblemowe złożenie oświadczenia o odstąpieniu, pozyskamy informacje, które ułatwią dalsze etapy prac logistycznych.

To na tym etapie uzyskujemy informacje dotyczące:

  • grupy asortymentowej towaru,
  • indeksu towaru,
  • marki.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 1/2019

Międzynarodowe Targi IntraLog Poland

TransLogistica_targi_334.jpg

W dniach 03-05 marca 2020 r. odbędą się po raz pierwszy Międzynarodowe Targi Intralogistyki, Magazynowania i Łańcucha Dostaw - IntraLog Poland w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie pod Warszawą.

 

Czytaj więcej

Hybrydowe rozwiązania w dystrybucji e-commerce

mip_1_92.jpg

Zmiany w dystrybucji e-commerce to chyba najbardziej dynamicznie zmieniający się obszar transportowy, logistyczny czy wręcz dotyczący łańcuchów dostaw.

Czytaj więcej

O modelach współpracy innowacyjnych rozwiązaniach i relacjach w łańcuchach dostaw

mip_1_86.jpg

Adam Smith, ojciec nowoczesnej ekonomii, w roku 1776 opublikował przełomowe dzieło „Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów”, w którym określił znaczenie racjonalnego egoizmu gospodarczego i wolnej konkurencji jako podstawowych czynników osiągania dobrobytu, gdzie społeczeństwo czerpie korzyści z powtarzających się transakcji handlowych.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama