• Czy zwrot towaru jest kluczowym problemem sprzedaży na odległość?
  • Co automatyzować, by zwiększać wydajność przy obsłudze e-zwrotów?
  • W jaki sposób zarządzać zwrotami, by nie były one zbędnym balastem dla biznesu?

Nowoczesne metody pozyskiwania i zatrzymywania przy sobie kupujących bardzo często opierają się na bezpieczeństwie potransakcyjnym klienta końcowego. W dobie intensywnej rywalizacji cenowej, mnogości podobnych ofert, biznes wybiera inne wyróżniki – jakościowe, logistyczne, a także te związane z pełną ochroną aftersales. To dodatkowe atuty, na które z wielu względów nie każdy biznes może sobie pozwolić. Wymagają one większego zaangażowania sił operacyjnych i przygotowania odpowiedniego funkcjonowania zaplecza zwrotowo-reklamacyjnego, ale w dłuższej perspektywie pozwoli na sprawne i skuteczne zarządzanie procesami posprzedażowymi.

Równocześnie nowoczesny menedżer e-commerce musi przewidywać długofalowe życie i ruch towaru. Niezbędne w tym miejscu jest nie tylko know-how dotyczące planowania sprzedaży, czy realizacja sales targetów. Nieodzowna jest też wiedza z zakresu racjonalnego planowania logistyczno-operacyjnego, które – wbrew opinii niektórych sprzedawców – zawsze idzie w parze ze sprzedażą.

Co zaś najistotniejsze – zwrot towaru w ramach sprzedaży na odległość nie oznacza bynajmniej straty czy ciosu w nasz biznes. Dziś przeoczenie potencjału, jaki niosą ze sobą zwroty, jest niczym innym jak tylko niegospodarnością. Spróbujmy więc przyjrzeć się tym procesom, które pozwolą nie tylko sprawnie przyjąć zwrot i rozliczyć należność klientom, ale przede wszystkim w sprawny sposób nadadzą towarom zwrotowym kolejny cykl życia.

Przygotowanie biznesu na otrzymanie zwrotu

Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta – konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podania przyczyny. To niezwykle istotne, by klientowi umożliwić zgodne z prawem złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, ale warto w tym miejscu rozpocząć proces pozyskiwania informacji. Kluczem do rozpoczęcia procesowego zarządzania zwrotami jest odpowiednie przygotowanie frontendu, który wychodzi do klienta. Jeżeli udostępnimy klientowi narzędzie pozwalające na płynne i bezproblemowe złożenie oświadczenia o odstąpieniu, pozyskamy informacje, które ułatwią dalsze etapy prac logistycznych.

To na tym etapie uzyskujemy informacje dotyczące:

  • grupy asortymentowej towaru,
  • indeksu towaru,
  • marki.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Innowacyjne wózki specjalne

MiP_3_62.jpg

Obecny przemysł, charakteryzujący się silnym naciskiem na redukcję kosztów, niemalże wymusza na zakładach wprowadzanie narzędzi optymalizacji koniecznych do zwiększania konkurencyjności na rynku. Sprawnie funkcjonujący dział logistyczny, który postawił na takie narzędzia Lean Manufacturing, jak Kanban (z japońskiego) i JIT (Just in Time) jest w stanie bardzo mocno uelastycznić swoje działanie.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 2/2019

Rejestracja na targi IntraMag Poland już otwarta!

_BA22247.jpg

Międzynarodowe Targi Intralogistyki, Magazynowania i Łańcucha Dostaw – IntraMag Poland to nowe wydarzenie biznesowe dedykowane logistyce wewnętrznej, łańcuchowi dostaw, zarządzaniu magazynem. Osoby poszukujące nowych rozwiązań ułatwiających pracę w centrach magazynowych, dystrybucyjnych i logistycznych uzyskają możliwość zapoznania się z nowościami produktowymi, oprogramowaniem lub wyposażaniem przemysłowym. Udział w wydarzeniu to także szansa na nawiązanie nowych relacji biznesowych oraz uczestniczenie w tematycznych konferencjach.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 2/2019

IV Targi Chłodniczych Łańcuchów Dostaw i Logistyki w Temperaturze Kontrolowanej

worldfood.jpg

ColdChain Poland to pierwsza w Polsce platforma biznesowa łącząca profesjonalistów zarządzających chłodniczymi łańcuchami dostaw z przedstawicielami przedsiębiorstw z sektorów żywności i napojów (świeże, mrożone, ryby i owoce morza, mięso i nabiał, owoce i warzywa, etc), przemysłu farmaceutycznego i medycznego oraz chemicznego i towarów niebezpiecznych (ADR / RID / ADN). IV edycja Targów odbędzie się w dniach 30 czwerca-2 lipca 2020 r. w Warszawie.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama