• Czy zwrot towaru jest kluczowym problemem sprzedaży na odległość?
  • Co automatyzować, by zwiększać wydajność przy obsłudze e-zwrotów?
  • W jaki sposób zarządzać zwrotami, by nie były one zbędnym balastem dla biznesu?

Nowoczesne metody pozyskiwania i zatrzymywania przy sobie kupujących bardzo często opierają się na bezpieczeństwie potransakcyjnym klienta końcowego. W dobie intensywnej rywalizacji cenowej, mnogości podobnych ofert, biznes wybiera inne wyróżniki – jakościowe, logistyczne, a także te związane z pełną ochroną aftersales. To dodatkowe atuty, na które z wielu względów nie każdy biznes może sobie pozwolić. Wymagają one większego zaangażowania sił operacyjnych i przygotowania odpowiedniego funkcjonowania zaplecza zwrotowo-reklamacyjnego, ale w dłuższej perspektywie pozwoli na sprawne i skuteczne zarządzanie procesami posprzedażowymi.

Równocześnie nowoczesny menedżer e-commerce musi przewidywać długofalowe życie i ruch towaru. Niezbędne w tym miejscu jest nie tylko know-how dotyczące planowania sprzedaży, czy realizacja sales targetów. Nieodzowna jest też wiedza z zakresu racjonalnego planowania logistyczno-operacyjnego, które – wbrew opinii niektórych sprzedawców – zawsze idzie w parze ze sprzedażą.

Co zaś najistotniejsze – zwrot towaru w ramach sprzedaży na odległość nie oznacza bynajmniej straty czy ciosu w nasz biznes. Dziś przeoczenie potencjału, jaki niosą ze sobą zwroty, jest niczym innym jak tylko niegospodarnością. Spróbujmy więc przyjrzeć się tym procesom, które pozwolą nie tylko sprawnie przyjąć zwrot i rozliczyć należność klientom, ale przede wszystkim w sprawny sposób nadadzą towarom zwrotowym kolejny cykl życia.

Przygotowanie biznesu na otrzymanie zwrotu

Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta – konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podania przyczyny. To niezwykle istotne, by klientowi umożliwić zgodne z prawem złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, ale warto w tym miejscu rozpocząć proces pozyskiwania informacji. Kluczem do rozpoczęcia procesowego zarządzania zwrotami jest odpowiednie przygotowanie frontendu, który wychodzi do klienta. Jeżeli udostępnimy klientowi narzędzie pozwalające na płynne i bezproblemowe złożenie oświadczenia o odstąpieniu, pozyskamy informacje, które ułatwią dalsze etapy prac logistycznych.

To na tym etapie uzyskujemy informacje dotyczące:

  • grupy asortymentowej towaru,
  • indeksu towaru,
  • marki.

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

Inwestycja warta 26 mln euro: DB Schenker otwiera drugi co do wielkości terminal w Finlandii

terminal.jpg

DB Schenker, światowy lider logistyki i transportu, otwiera drugi co do wielkości terminal przeładunkowy w Finlandii, niedaleko Turku. Powierzchnia terminalu pomieściłaby 14 boisk piłkarskich. Oferta obejmuje usługi krajowego i międzynarodowego transportu lądowego, szczególnie w ramach krajów skandynawskich. Inwestycja o wartości 26 mln euro jest wyrazem zaangażowania firmy w rozwój na rynku fińskim i w ramach sieci europejskiej.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

TIP zapewni klientom "wgląd" do floty dzięki nowej gamie usług opartych na telematyce

TIP.jpg

Firma TIP Trailer Services, wiodący na rynku dostawca usług serwisowych i wynajmu floty ciężarowej, ma przyjemność ogłosić wprowadzenie na rynek nowej gamy rozwiązań cyfrowych, opartych na telematyce, pod nazwą "TIP Insight".

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

Wyzwania w logistyce dla branży chemicznej

chemiczna.jpg

W ciągu ostatniej dekady przemysł chemiczny notował systematyczny wzrost. Obecnie sektor ten stoi przed nowymi wyzwaniami związanymi z globalną konkurencją i dynamicznymi zmianami oczekiwań klientów. Nowe technologie, zapotrzebowanie na zrównoważony rozwój, bezpieczeństwo oraz wydajność produkcji wywierają wpływ również na operacje logistyczne. Wspólnie ze specjalistami GEFCO, światowego lidera rozwiązań multimodalnych dla łańcucha dostaw, wskazujemy 5 kluczowych obszarów usprawnień w łańcuchu dostaw dla branży chemicznej.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama