DB Schenker wdraża autonomiczne wózki widłowe

Agilox.jpg
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

Po pomyślnym zakończeniu projektu pilotażowego w magazynie w Eching, DB Schenker wprowadził regularne operacje z wykorzystaniem autonomicznego wózka widłowego.

System transportowy austriackiego dostawcy AGILOX przewozi puste pojemniki na towar na odcinku około 150 metrów w magazynie w Eching pod Monachium. Odbywa się to całkowicie bez zaangażowania pracownika magazynu. Wcześniej operacja ta była wykonywana za pomocą tradycyjnych wózków widłowych.

Xavier Garijo, Member of the Board for Contract Logistics w Schenker AG: „Autonomiczne wózki widłowe zapewniają innowacyjność, precyzję i wydajność z korzyścią dla naszych klientów. DB Schenker jest zawsze otwarty na alternatywne rozwiązania w logistyce magazynowej. Naszym najważniejszym atutem są jednak przede wszystkim wysoko wyspecjalizowani pracownicy: bez nich nie należelibyśmy dziś do światowej czołówki firm świadczących usługi logistyczne. Chcemy ich odciążyć, automatyzując niektóre procesy logistyczne – zwłaszcza, że obecnie na rynku pracy brakuje wykwalifikowanych pracowników w logistyce.”

Wózek AGILOX jest wyposażony w widły o regulowanej wysokości, które mogą być używane do podnoszenia i opuszczania kontenerów. Dzięki temu pracownicy magazynu nie muszą ręcznie umieszczać pojemników na AGV (z ang. Automated Guided Vehicle, czyli wózek samojezdny). AGILOX jest również w stanie w krótkim czasie stworzyć mapę otoczenia do poruszania się w obrębie obiektu. W praktyce korzystanie z AGV może rozpocząć się już w kilka dni po dostarczeniu urządzenia.

Franz Humer, CEO i współzałożyciel AGILOX: „Roboty mogą przejąć proste zadania w magazynie, co oznacza, że pracownicy mogą skoncentrować się na bardziej złożonych działaniach, szczególnie w okresach szczytowych. Czekamy na kolejne udane projekty z DB Schenker w całej Europie”.

Za pomocą inteligentnego oprogramowania pracownicy DB Schenker mają możliwość tworzenia stref operacyjnych i stref bezpieczeństwa, oznaczania np. miejsc do składowania lub parkingowych. Precyzyjne czujniki i kamery sprawiają, że pojazd AGILOX odpowiednio wcześnie rozpoznaje i omija przeszkody. Na terenie magazynu w Eching DB Schenker dostarcza części do produkcji samochodów dla znanej niemieckiej marki. Trwają analizy, czy wózki widłowe AGILOX mogą być stosowane także w innych lokalizacjach dostawcy usług logistycznych.

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

O Utrzymaniu Ruchu w gronie specjalistów – bezpłatna Konferencja Techniczna w Olsztynie już 30 września!

aaaBaner-newsletter_Axon-media_2020_600x3002.jpg

1 dzień, 14 praktycznych wystąpień, 19 stoisk konsultacyjnych – wydarzenie „Niezawodność i Utrzymanie Ruchu w zakładach produkcyjnych” w Olsztynie zapowiada się imponująco. Konferencję poprowadzą praktycy, którzy mają doświadczenie we wdrażaniu skutecznych rozwiązań z zakresu Utrzymania Ruchu i podzielą się wiedzą dotyczącą efektywnych narzędzi wspierających osiągnięcie najwyższych standardów produkcji.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

Pierwszy projekt GLP w Polsce będzie gotowy jesienią

Warsaw II Logistics Centre z lotu ptaka.jpg

Pierwsze centrum logistyczne budowane przez GLP w Polsce powstaje zaledwie kilka minut jazdy od południowych granic Warszawy, w pobliżu centrum handlowego w Jankach. Inwestycja jest realizowana w najwyższym standardzie dostępnym na polskim rynku. Łącznie oferuje 32 000 mkw. powierzchni magazynowej wraz z wygodnym zapleczem biurowym.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 3/2020

Pomoc dla polskich eksporterów – branża logistyczna w gotowości

5DM42005a(1).jpg

Ostatnie miesiące są zdominowane przez tematy związane z COVID-19. Ograniczenia z jakimi nadal mamy do czynienia, wywarły olbrzymie piętno na biznesie. Wszyscy obserwujemy błyskawiczne zmiany nawyków konsumenckich oraz gwałtowne modyfikacje w międzynarodowych łańcuchach dostaw. Po globalnym lock downie i związanym z nim paraliżem, z tygodnia na tydzień intensywność działań biznesowych rośnie. Totalny zastój jest już na szczęście niejako przeszłością, a gospodarka uczy się koegzystować z wirusem.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama