GLP w Europie pod jednym szyldem

GLP.png
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

Firma GLP sfinalizowała transakcję zakupu portfela wysokiej jakości nieruchomości logistycznych Grupy Goodman w Polsce, Czechach oraz na Słowacji i Węgrzech. Dzięki temu, jako jeden z niewielu graczy na rynku magazynowym, GLP jest już obecne w aż 11 krajach Europy.

Na rynkach europejskich GLP jest aktywne od 2017 roku, gdy zakupiło firmę Gazeley, prowadząc następnie działalność w Europie pod jej nazwą i zarządzając aktywami o łącznej wartości 7 mld dolarów, zlokalizowanymi m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech i Holandii. Od teraz, całość działalności firmy GLP w Europie będzie odbywać się wyłącznie pod jej własnym szyldem.

Nick Cook, prezes GLP Europe, powiedział: - Od debiutu w 2017 roku, GLP rozwinęło działalność na wybranych rynkach, zgodnie z paneuropejską strategią, tak aby sprostać potrzebom inwestorów. Jesteśmy przekonani, że dobra sytuacja makroekonomiczna, rozwój miast, wzrost rynku e-commerce oraz bliskość głównych węzłów dystrybucyjnych, to główne atuty rynku nieruchomości logistycznych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Zakupione przez GLP nieruchomości, należące wcześniej do Goodman, położone są na kluczowych szlakach komunikacyjnych, zapewniając łatwy dostęp do rosnących rynków dystrybucji i e-commerce oraz stanowiąc dogodne rozwiązanie dla klientów poszukujących możliwości rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej. Dotychczasowi pracownicy Goodman w każdym z czterech krajów dołączyli do zespołu GLP.

Gazeley, przyczółek do europejskiej ekspansji GLP, przez 30 lat zbudowało pozycję jednego z wiodących inwestorów i deweloperów magazynowych na kontynencie. Działając początkowo jako część koncernu Walmart, Gazeley rozwinęło obecność na rynku brytyjskim, a następnie w innych krajach Europy. W 2017 roku zostało zakupione przez firmę GLP, stając się europejskim ramieniem jej biznesu w obszarze nieruchomości logistycznych. Od tego momentu, wartość aktywów zarządzanych przez Gazeley podwoiła się, a sama firma pojawiła się na nowych rynkach i zwiększyła zatrudnienie.

Wraz z przyjęciem Gazeley i Goodman pod wspólny szyld, GLP zaoferuje klientom zupełnie nowe możliwości, w tym dostęp do innowacyjnych rozwiązań i globalnej sieci biznesowej.

Nick Cook skomentował: - Odkąd staliśmy się częścią GLP, byliśmy świadkami nie tylko niespotykanego wzrostu w krajach, w których działaliśmy wcześniej, ale też ekspansji na sześć nowych rynków. Dalszy rozwój pod wspólną nazwą GLP to dla nas naturalna ewolucja. GLP to synonim myślenia o przyszłości oraz zaawansowanych technologicznie rozwiązań w budynkach logistycznych. W połączeniu z wiedzą naszych lokalnych zespołów w Europie, stajemy się lepsi i silniejsi niż kiedykolwiek wcześniej.

- Cieszymy się, że możemy powitać w zespole koleżanki i kolegów, którzy pomogą nam wprowadzić firmę na rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Sfinalizowanie tej transakcji to dla nas symboliczne zakończenie pewnego etapu rozwoju i początek nowego wyzwania. Jestem dumny, że mogłem być częścią Gazeley, a teraz będę mógł uczestniczyć w kolejnym rozdziale, już pod nazwą GLP.

W transakcji zakupu portfela nieruchomości w Europie Środkowo-Wschodniej firmę GLP wspierała kancelaria Kirkland & Ellis, a lokalnie także kancelarie Greenberg Traurig oraz Kinstellar, jak również firma doradcza Cushman & Wakefield. Zakup współfinansowały banki Goldman Sachs oraz Citi.

Zobacz również

Optymalizacja doboru systemu regałów i wybór wózków widłowych. Jak to policzyć ‑ część 1

MiP_4-5_77.jpg

Poprawa wydajności prac magazynu coraz częściej ma miejsce dzięki automatyzacji oraz mechanizacji procesów. Jednakże większość operacji magazynowych w dalszym ciągu odbywa się z wykorzystaniem standardowych regałów (APR), a do obsługi rozładunku, składowania, konfekcjonowania i załadunku towarów wykorzystywane jest również standardowe wyposażenie służące obsłudze tych procesów (tzw. wyposażenie handlingowe).

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 4-5/2020

Nowa czerwona świerćpaleta LPR

MiP_4-5_76.jpg

O LPR

LPR La Palette Rouge to międzynarodowa firma logistyczna zajmująca się dostarczaniem oraz wynajmowaniem palet, obsługująca głównie branżę FMCG oraz sieci handlowe. Założona w Tuluzie (na południu Francji) w roku 1992 firma LPR zarządza ponad 80 milionami palet rocznie oraz ma ponad 25 000 punktów odbioru palet. LPR prowadzi działalność w całej Europie. Ma ponad 100 centrów serwisowych. Każdy oddział firmy ma wyspecjalizowany zespół kierujący wszelkimi działaniami na poziomie lokalnym. LPR opracował jeden wspólny, oparty na SAP, system informatyczny stosowany w całej grupie. Oznacza to możliwość zaoferowania usług o tak samo wysokiej jakości klientom w całej Europie. LPR Polska jest młodym, profesjonalnym i zaangażowanym zespołem mającym na celu działać aktywnie, tak aby dopasować swoje usługi dokładnie do potrzeb swoich klientów. Dostosowanie się do wymagań każdego z naszych klientów jest dla nas kwestią nadrzędną. Naszymi działaniami obejmujemy cały kraj oraz ściśle współpracujemy ze wszystkimi podmiotami naszego łańcucha dostaw. Dla LPR priorytetem jest zaspokajanie potrzeb naszych klientów, nieprzerwane zapewnianie palet wysokiej jakości, zarządzanie odzyskiwaniem/odbiorem zasobów oraz rozwiązywanie wszelkich kwestii we współpracy z klientem.

LPR zbudowało markę czerwonej palety w Polsce, promując wynajem palet i potwierdzając, że jest solidnym partnerem mogącym realizować najbardziej ambitne projekty, w czym pomaga ponad 25 lat doświadczenia na rynku europejskim.

W tej chwili w Polsce firma posiada trzy centra serwisowe w optymalnych lokalizacjach oraz centralę w Warszawie. Polskie biuro LPR zarządza również strefą CEE i krajami bałtyckimi. Szybkość, z jaką LPR zbudował pozycję na rynku, pokazuje, że wynajem palet w poolu zamkniętym ma w Polsce przyszłość i jest coraz częściej brany pod uwagę. Wiele przedsiębiorstw podczas kierowania gospodarką paletową zmaga się z problemem strat palet i tym samym ponosi wiele dodatkowych kosztów wynikających m.in. z konieczności uzupełnienia braków. Jednym ze sposobów, który umożliwia zminimalizowanie tej części wydatków, jest wynajmowanie palet od firm zewnętrznych.

W obecnych czasach część procesów można zautomatyzować, dotyczy to wielu różnych działań w firmie, również zarządzania systemem paletowym. Alternatywnym rozwiązaniem dla wewnętrznego nadzorowania obrotu palet i inwestowania w narzędzia IT jest współpraca z operatorami pooli paletowych. LPR może monitorować przebieg kolejnych etapów łańcucha dostaw, m.in. dzięki korzystaniu z profesjonalnych systemów informacyjnych. Klienci zyskują kompleksową obsługę, a większość obowiązków oraz odpowiedzialność za ich realizację znajduje się po stronie operatora poolu.

RQP46

LPR oferuje nowy nośnik, który poprawi sprzedaż poprzez wzrost wydajności na ostatnim odcinku łańcucha dostaw. Nasza czerwona, plastikowa ćwierćpaleta pozwala na lepsze wykorzystanie przestrzeni w sklepie, i ekspozycje produktu na atrakcyjnym standzie. Pozwala zaoszczędzić czas potrzebny na promocje produktu i poprawić ekspozycje oraz sprzedaż w sklepach.

Korzystanie z czerwonych ćwierćpalet LPR pozwala na zmniejszenie strat, optymalizację transportu oraz kosztów magazynowania. Plastikowe palety LPR są wykonane z wytrzymałego i odpornego na zanieczyszczenia polipropylenu, zabezpieczając produkt przez zniszczeniem, zabrudzeniem czy wilgotnością. Dodatkowo plastikowe ćwierćpalety LPR składają się jedna w drugą, co pozwala zaoszczędzić na transporcie do 60%. Paleta ma wymiar 600 × 400 mm dzięki czemu jest kompatybilna z każdym standardowym sprzętem, oraz jest akceptowana w całym łańcuchu dostaw.

Więcej informacji: www.lpr.eu

Czytaj więcej

Palety dla przemysłu spożywczego

MiP_4-5_72.jpg

Paleta jest podniesioną platformą, która służy do przenoszenia i składowania towarów. Standardowe wymiary palet to 1000 × 1200 mm oraz 800 × 1200 mm. Palety najczęściej wykonuje się z drewna, jednak w przemyśle spożywczym zastosowanie znajdują również palety wykonane z innych materiałów.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama