Ekonomia współdzielenia, zwana czasem uberyzacją, to zakorzeniony już na stałe trend, który obejmuje coraz więcej sektorów gospodarki. Po obszarach typowo konsumpcyjnych, jak wspomniane już przewozy Uberem czy BlaBlaCar, po usługach Airbnb czy Car-sharing, przychodzi czas na uberyzację obszarów biznesowych. Ze względu na swoją specyfikę jednym z najbardziej „narażonych” na uberyzację jest obszar e-commerce oraz wszelkie usługi powiązane z obsługą sprzedaży online, w tym transport oraz magazynowanie.

Po materiale, pokazującym hybrydowe rozwiązania dystrybucji e-commerce zmieniające w sposób gruntowny system dostaw, szczególnie w zakresie last mile – pora na przeanalizowanie trendów w obszarze magazynowania, szczególnie gwałtownie rozwijającej się usługi maga- zynowania on demand.

Z Amazonem czy przeciw?

Ponieważ konsumenci coraz częściej robią zakupy przez Internet, detaliści potrzebują rozwiązań dostaw swoich produktów na terenie poszczególnych krajów, na obszarze kilku krajów lub wręcz na terenie paneuropejskim lub transkontynentalnym. Szczególnie gdy walczą z rozwiązaniami e-commerce, oferowanymi przez takie marketplace, jak Amazon.

Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzą firmy oferujące hybrydowe rozwiązania transportowe dające możliwość swobodnego wyboru opcji dostawy, czego przykładem jest opisana w poprzednim artykule firma Świat Przesyłek, koncentrująca się na rozwiązaniach w obszarze „last mile”. Ale warto zwrócić uwagę, że rozwiązania oferowane przez hybrydowych operatorów transportowych, mogą czasami nie gwarantować sukcesu rynkowego. Potrzebne wtedy są inne rozwiązania, jak na przykład usługa FBA (Fulfilled by Amazon), oferowana przez jeden z największych na świecie marketplace. Niestety, sprzedawcy uzależniają się wówczas od logistyki Amazona, i żeby zapewnić obsługę klientów na wymaganym poziomie, przekazują Amazonowi wrażliwe dane, np.w tym informacje o klientach, historię transakcji z klientami, czy też wręcz oddają w ręce Amazona obszar budowania relacji z klientami. To tworzy zagrożenie, że kupujący „nie kupuje” u sprzedającego, tylko „na Amazonie”, co nie sprzyja budowaniu lojalności klientów. Wielu detalistów, zwłaszcza tych większych, chce zachować swoją niezależność – i dla nich dużo bardziej interesująca jest koncepcja „magazynowania na żądanie”.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty nr 3/2020

SSI SCHAEFER uruchomił wirtualne stanowisko dla Targów LogiMAT 2020

Logimat2020_wirtualne stoisko.jpg

SSI SCHAEFER uruchomił wirtualne stoisko dając tym samym, obecnym klientom oraz zainteresowanym firmom, wgląd w technologię sprzętową i oprogramowanie. Pomimo odwołania targów LogiMAT , SSI SCHAEFER znalazł rozwiązanie, które ma na celu zaprezentowanie najnowszych rozwiązań produktowych dla logistyki magazynowej. Nasz zespół ekspertów demonstruje kluczowe technologie i oferuje osobisty dialog z naszymi specjalistami.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

Jak Covid‑19 wpływa na sektor nieruchomości magazynowo‑logitycznych?

Renata Osiecka.jpg

Komentarz Renaty Osieckiej, Partner Zarządzającej AXI IMMO: Epidemia Covid-19 w pierwszej kolejności przerwała łańcuchy dostaw z Chin, które dziś powoli zaczynają się odbudowywać. Jednak przesunięcie się epicentrum epidemii do Europy powoduje ograniczenia w produkcji. Branża logistyczna robi wiele, aby zachować płynność. Wszyscy kierowcy przewożący towary – bez względu na narodowość - są zwolnieni z obowiązkowej 14-dniowej kwarantanny obowiązującej przy wjeździe do Polski. Podobne wyjątki wprowadziła reszta krajów Unii. Wszystko w celu zminimalizowania zakłóceń w łańcuchach dostaw.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

Nie Przemysłowa Wiosna a Przemysłowa Jesień

W trosce o bezpieczeństwo gości, wystawców, zwiedzających i pracowników Targów Kielce oraz mieszkańców regionu, w związku z pogarszającą się sytuacją epidemiologiczną w kraju i rekomendacją Głównego Inspektora Sanitarnego, Zarząd Targów Kielce podjął decyzję o zmianie terminu Przemysłowej Wiosny na 22-24 września 2020 roku.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama