int(1) int(2) Magazynowanie on demand. Czy czeka nas uberyzacja dystrybucji e-commerce? | Magazynowanie | Magazynowanie i Produkcja

Ekonomia współdzielenia, zwana czasem uberyzacją, to zakorzeniony już na stałe trend, który obejmuje coraz więcej sektorów gospodarki. Po obszarach typowo konsumpcyjnych, jak wspomniane już przewozy Uberem czy BlaBlaCar, po usługach Airbnb czy Car-sharing, przychodzi czas na uberyzację obszarów biznesowych. Ze względu na swoją specyfikę jednym z najbardziej „narażonych” na uberyzację jest obszar e-commerce oraz wszelkie usługi powiązane z obsługą sprzedaży online, w tym transport oraz magazynowanie.

Po materiale, pokazującym hybrydowe rozwiązania dystrybucji e-commerce zmieniające w sposób gruntowny system dostaw, szczególnie w zakresie last mile – pora na przeanalizowanie trendów w obszarze magazynowania, szczególnie gwałtownie rozwijającej się usługi maga- zynowania on demand.

Z Amazonem czy przeciw?

Ponieważ konsumenci coraz częściej robią zakupy przez Internet, detaliści potrzebują rozwiązań dostaw swoich produktów na terenie poszczególnych krajów, na obszarze kilku krajów lub wręcz na terenie paneuropejskim lub transkontynentalnym. Szczególnie gdy walczą z rozwiązaniami e-commerce, oferowanymi przez takie marketplace, jak Amazon.

Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzą firmy oferujące hybrydowe rozwiązania transportowe dające możliwość swobodnego wyboru opcji dostawy, czego przykładem jest opisana w poprzednim artykule firma Świat Przesyłek, koncentrująca się na rozwiązaniach w obszarze „last mile”. Ale warto zwrócić uwagę, że rozwiązania oferowane przez hybrydowych operatorów transportowych, mogą czasami nie gwarantować sukcesu rynkowego. Potrzebne wtedy są inne rozwiązania, jak na przykład usługa FBA (Fulfilled by Amazon), oferowana przez jeden z największych na świecie marketplace. Niestety, sprzedawcy uzależniają się wówczas od logistyki Amazona, i żeby zapewnić obsługę klientów na wymaganym poziomie, przekazują Amazonowi wrażliwe dane, np.w tym informacje o klientach, historię transakcji z klientami, czy też wręcz oddają w ręce Amazona obszar budowania relacji z klientami. To tworzy zagrożenie, że kupujący „nie kupuje” u sprzedającego, tylko „na Amazonie”, co nie sprzyja budowaniu lojalności klientów. Wielu detalistów, zwłaszcza tych większych, chce zachować swoją niezależność – i dla nich dużo bardziej interesująca jest koncepcja „magazynowania na żądanie”.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 2/2019

Zima nie zaskoczy SEGRO

SEGRO_Logistics_Park_Warsaw_Nadarzyn.jpg

SEGRO, wiodący deweloper, zarządca i właściciel nowoczesnych powierzchni magazynowych, stawia na inteligentne dachy. Po testowym wdrożeniu w 2017 roku, firma wyposażyła w system czujników dachowych już drugi budynek na terenie SEGRO Logistics Park Warsaw, Nadarzyn.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 2/2019

Wpływ rozwoju e-commerce na branżę magazynową

Depositphotos_19452415_ds.jpg

E-commerce odgrywa coraz większą rolę nie tylko w strefie gospodarczej, ale także w branży magazynowej. Szacuje się, że w ciągu roku zwiększy się skala dostarczanych przesyłek zamawianych ze sklepów on-line aż o 70%. Wraz z rozwojem gałęzi e-commerce, przewiduje się podwyżki cen dostaw w skali 7-10%. 

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 2/2019

Colian Logistic w Panattoni Park Wrocław IX

magazyn_Colian Logistic.jpg

Colian Logistic, spółka należąca do grupy Colian Holding SA., lidera na rynku spożywczym przeniosła się do nowego magazynu w okolicach Wrocławia. Firma wynajęła 7 250 mkw. powierzchni magazynowo – biurowej w Panattoni Park Wrocław IX. W transakcji najmu doradzała firma AXI IMMO. 

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

W poprzednich numerach

Tematy omawiane w poprzednich numerach:

Reklama