W obliczu pandemii COVID-19 wiele przedsiębiorstw musiało zmierzyć się z koniecznością redukcji lub (paradoksalnie) zwiększenia przestrzeni magazynowej. Od bieżącej i prognozowanej na kolejne miesiące sytuacji przedsiębiorstwa należy uzależnić decyzje dotyczące magazynów do końca 2020 i na 2021 rok. Nie mogą to być decyzje pochopne i podejmowane pod wpływem impulsu.

Rok 2020 jest z pewnością rokiem niezwykłym. Od samego początku raczy nas nieprzyjemnościami: susze, pożary lasów, tragedie lotnicze, kurczące się zapasy wody pitnej i największe z nieszczęść – epidemia COVID-19. Koronawirus wywrócił nasze życie do góry nogami. Wiele firm z dnia na dzień straciło klientów, przychód i płynność finansową. Inne z kolei otrzymały ogromną szansę – jak producenci sprzętu medycznego czy szwalnie, które rozpoczęły szycie maseczek i strojów ochronnych. 2020 jest trudną, ale wartościową lekcją. W roku takim jak ten podejmowanie decyzji biznesowych jest szczególnym wyzwaniem. Także tych dotyczących przestrzeni magazynowej. Niektóre przedsiębiorstwa musiały w krótkim czasie zredukować potrzebną przestrzeń lub też zwiększyć powierzchnię przechowywania towarów i materiałów, z różnych przyczyn. Nie zawsze jednak szybka reakcja jest możliwa – wszystko zależy od tego, czy wcześniej zdecydowano się na najem oraz jaki jego okres czy też firma jest właścicielem danej przestrzeni. Od bieżącej i prognozowanej na kolejne miesiące sytuacji przedsiębiorstwa należy także uzależnić decyzje dotyczące magazynów do końca 2020 i na 2021 rok.

Magazyn w obszarze przestrzeni biurowej firmy

Jednym z popularniejszych rozwiązań dotyczących magazynowania jest wciąż przestrzeń w ramach siedziby przedsiębiorstwa. Tę drogę wybierają zarówno małe, jak i duże przedsiębiorstwa. Wszystko zależy od specyfiki prowadzonej działalności. W przypadku małych firm osobne pomieszczenie w większym biurze jest po prostu najwygodniejsze. Ma się wówczas stały, nieograniczony dostęp do towarów i materiałów niezbędnych do prowadzenia biznesu. Magazyn położony „dwa kroki” od pomieszczenia działu sprzedaży czy marketingu pozwala także na skrócenie czasu realizacji kampanii promocyjnych, np. prowadzonych w Internecie z wykorzystaniem portali Facebook czy Instagram oraz YouTube. Takie rozwiązanie wybiera wiele rozwijających się firm z branż kosmetycznej, odzieżowej czy papierniczej. Ich produkty wymagają ciągłej promocji z uwagi na charakter sprzedaży – B2C – oraz relatywnie niewielką wartość pojedynczego wyrobu. Magazyn tego typu nie wymaga stosowania dodatkowych zabezpieczeń ani zaawansowanych systemów zarządzania i obsługi.

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Optymalizacja doboru systemu regałów i wybór wózków widłowych. Jak to policzyć ‑ część 1

MiP_4-5_77.jpg

Poprawa wydajności prac magazynu coraz częściej ma miejsce dzięki automatyzacji oraz mechanizacji procesów. Jednakże większość operacji magazynowych w dalszym ciągu odbywa się z wykorzystaniem standardowych regałów (APR), a do obsługi rozładunku, składowania, konfekcjonowania i załadunku towarów wykorzystywane jest również standardowe wyposażenie służące obsłudze tych procesów (tzw. wyposażenie handlingowe).

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 4-5/2020

Nowa czerwona świerćpaleta LPR

MiP_4-5_76.jpg

O LPR

LPR La Palette Rouge to międzynarodowa firma logistyczna zajmująca się dostarczaniem oraz wynajmowaniem palet, obsługująca głównie branżę FMCG oraz sieci handlowe. Założona w Tuluzie (na południu Francji) w roku 1992 firma LPR zarządza ponad 80 milionami palet rocznie oraz ma ponad 25 000 punktów odbioru palet. LPR prowadzi działalność w całej Europie. Ma ponad 100 centrów serwisowych. Każdy oddział firmy ma wyspecjalizowany zespół kierujący wszelkimi działaniami na poziomie lokalnym. LPR opracował jeden wspólny, oparty na SAP, system informatyczny stosowany w całej grupie. Oznacza to możliwość zaoferowania usług o tak samo wysokiej jakości klientom w całej Europie. LPR Polska jest młodym, profesjonalnym i zaangażowanym zespołem mającym na celu działać aktywnie, tak aby dopasować swoje usługi dokładnie do potrzeb swoich klientów. Dostosowanie się do wymagań każdego z naszych klientów jest dla nas kwestią nadrzędną. Naszymi działaniami obejmujemy cały kraj oraz ściśle współpracujemy ze wszystkimi podmiotami naszego łańcucha dostaw. Dla LPR priorytetem jest zaspokajanie potrzeb naszych klientów, nieprzerwane zapewnianie palet wysokiej jakości, zarządzanie odzyskiwaniem/odbiorem zasobów oraz rozwiązywanie wszelkich kwestii we współpracy z klientem.

LPR zbudowało markę czerwonej palety w Polsce, promując wynajem palet i potwierdzając, że jest solidnym partnerem mogącym realizować najbardziej ambitne projekty, w czym pomaga ponad 25 lat doświadczenia na rynku europejskim.

W tej chwili w Polsce firma posiada trzy centra serwisowe w optymalnych lokalizacjach oraz centralę w Warszawie. Polskie biuro LPR zarządza również strefą CEE i krajami bałtyckimi. Szybkość, z jaką LPR zbudował pozycję na rynku, pokazuje, że wynajem palet w poolu zamkniętym ma w Polsce przyszłość i jest coraz częściej brany pod uwagę. Wiele przedsiębiorstw podczas kierowania gospodarką paletową zmaga się z problemem strat palet i tym samym ponosi wiele dodatkowych kosztów wynikających m.in. z konieczności uzupełnienia braków. Jednym ze sposobów, który umożliwia zminimalizowanie tej części wydatków, jest wynajmowanie palet od firm zewnętrznych.

W obecnych czasach część procesów można zautomatyzować, dotyczy to wielu różnych działań w firmie, również zarządzania systemem paletowym. Alternatywnym rozwiązaniem dla wewnętrznego nadzorowania obrotu palet i inwestowania w narzędzia IT jest współpraca z operatorami pooli paletowych. LPR może monitorować przebieg kolejnych etapów łańcucha dostaw, m.in. dzięki korzystaniu z profesjonalnych systemów informacyjnych. Klienci zyskują kompleksową obsługę, a większość obowiązków oraz odpowiedzialność za ich realizację znajduje się po stronie operatora poolu.

RQP46

LPR oferuje nowy nośnik, który poprawi sprzedaż poprzez wzrost wydajności na ostatnim odcinku łańcucha dostaw. Nasza czerwona, plastikowa ćwierćpaleta pozwala na lepsze wykorzystanie przestrzeni w sklepie, i ekspozycje produktu na atrakcyjnym standzie. Pozwala zaoszczędzić czas potrzebny na promocje produktu i poprawić ekspozycje oraz sprzedaż w sklepach.

Korzystanie z czerwonych ćwierćpalet LPR pozwala na zmniejszenie strat, optymalizację transportu oraz kosztów magazynowania. Plastikowe palety LPR są wykonane z wytrzymałego i odpornego na zanieczyszczenia polipropylenu, zabezpieczając produkt przez zniszczeniem, zabrudzeniem czy wilgotnością. Dodatkowo plastikowe ćwierćpalety LPR składają się jedna w drugą, co pozwala zaoszczędzić na transporcie do 60%. Paleta ma wymiar 600 × 400 mm dzięki czemu jest kompatybilna z każdym standardowym sprzętem, oraz jest akceptowana w całym łańcuchu dostaw.

Więcej informacji: www.lpr.eu

Czytaj więcej

Palety dla przemysłu spożywczego

MiP_4-5_72.jpg

Paleta jest podniesioną platformą, która służy do przenoszenia i składowania towarów. Standardowe wymiary palet to 1000 × 1200 mm oraz 800 × 1200 mm. Palety najczęściej wykonuje się z drewna, jednak w przemyśle spożywczym zastosowanie znajdują również palety wykonane z innych materiałów.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama