W obliczu pandemii COVID-19 wiele przedsiębiorstw musiało zmierzyć się z koniecznością redukcji lub (paradoksalnie) zwiększenia przestrzeni magazynowej. Od bieżącej i prognozowanej na kolejne miesiące sytuacji przedsiębiorstwa należy uzależnić decyzje dotyczące magazynów do końca 2020 i na 2021 rok. Nie mogą to być decyzje pochopne i podejmowane pod wpływem impulsu.

Magazyny w 2020 roku. Kiedy warto wybrać opcję najmu, a kiedy kupna magazynu?

Rok 2020 jest z pewnością rokiem niezwykłym. Od samego początku raczy nas nieprzyjemnościami: susze, pożary lasów, tragedie lotnicze, kurczące się zapasy wody pitnej i największe z nieszczęść – epidemia COVID-19. Koronawirus wywrócił nasze życie do góry nogami. Wiele firm z dnia na dzień straciło klientów, przychód i płynność finansową. Inne z kolei otrzymały ogromną szansę – jak producenci sprzętu medycznego czy szwalnie, które rozpoczęły szycie maseczek i strojów ochronnych. 2020 jest trudną, ale wartościową lekcją. W roku takim jak ten podejmowanie decyzji biznesowych jest szczególnym wyzwaniem. Także tych dotyczących przestrzeni magazynowej. Niektóre przedsiębiorstwa musiały w krótkim czasie zredukować potrzebną przestrzeń lub też zwiększyć powierzchnię przechowywania towarów i materiałów, z różnych przyczyn. Nie zawsze jednak szybka reakcja jest możliwa – wszystko zależy od tego, czy wcześniej zdecydowano się na najem oraz jaki jego okres czy też firma jest właścicielem danej przestrzeni. Od bieżącej i prognozowanej na kolejne miesiące sytuacji przedsiębiorstwa należy także uzależnić decyzje dotyczące magazynów do końca 2020 i na 2021 rok.

Magazyn w obszarze przestrzeni biurowej firmy

Jednym z popularniejszych rozwiązań dotyczących magazynowania jest wciąż przestrzeń w ramach siedziby przedsiębiorstwa. Tę drogę wybierają zarówno małe, jak i duże przedsiębiorstwa. Wszystko zależy od specyfiki prowadzonej działalności. W przypadku małych firm osobne pomieszczenie w większym biurze jest po prostu najwygodniejsze. Ma się wówczas stały, nieograniczony dostęp do towarów i materiałów niezbędnych do prowadzenia biznesu. Magazyn położony „dwa kroki” od pomieszczenia działu sprzedaży czy marketingu pozwala także na skrócenie czasu realizacji kampanii promocyjnych, np. prowadzonych w Internecie z wykorzystaniem portali Facebook czy Instagram oraz YouTube. Takie rozwiązanie wybiera wiele rozwijających się firm z branż kosmetycznej, odzieżowej czy papierniczej. Ich produkty wymagają ciągłej promocji z uwagi na charakter sprzedaży – B2C – oraz relatywnie niewielką wartość pojedynczego wyrobu. Magazyn tego typu nie wymaga stosowania dodatkowych zabezpieczeń ani zaawansowanych systemów zarządzania i obsługi.

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Optymalizacja doboru systemu regałów i wybór wózków widłowych. Jak to policzyć ‑ część 1

Optymalizacja doboru systemu regałów i wybór wózków widłowych. Jak to policzyć - część 1

Poprawa wydajności prac magazynu coraz częściej ma miejsce dzięki automatyzacji oraz mechanizacji procesów. Jednakże większość operacji magazynowych w dalszym ciągu odbywa się z wykorzystaniem standardowych regałów (APR), a do obsługi rozładunku, składowania, konfekcjonowania i załadunku towarów wykorzystywane jest również standardowe wyposażenie służące obsłudze tych procesów (tzw. wyposażenie handlingowe).

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 4-5/2020

Nowa czerwona ćwierćpaleta LPR

Nowa czerwona ćwierćpaleta LPR

LPR La Palette Rouge to międzynarodowa firma logistyczna zajmująca się dostarczaniem oraz wynajmowaniem palet, obsługująca głównie branżę FMCG oraz sieci handlowe. Założona w Tuluzie (na południu Francji) w roku 1992 firma LPR zarządza ponad 80 milionami palet rocznie oraz ma ponad 25 000 punktów odbioru palet.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama