Kiedy zmienia się otoczenie biznesu, zmienić musi się również sam biznes. W przeciwnym wypadku zostanie wyparty przez przedsiębiorstwa ewoluujące szybciej i bardziej skutecznie. Kiedy dotychczasowe rozwiązania i procesy zawodzą, konieczna jest reorganizacja. To swoista rewolucja w zakresie modus operandi firmy. Może dotyczyć także zagospodarowania przestrzeni magazynowej, często niedocenianej.

Firma produkcyjna. Ma dwa magazyny: części zamiennych i logistyczny. Magazyn części zamiennych, prowadzony przez dział utrzymania ruchu, dawno zmodernizowano. Firma wdrożyła predykcyjne utrzymanie ruchu i skrupulatnie analizuje parametry z maszyn i urządzeń, by optymalizować liczbę i rodzaj przechowywanych surowców i części zamiennych, niezbędnych do utrzymania parku maszynowego w dobrej kondycji. Współpracuje z szeregiem partnerów i dostawców, którzy dzięki elastycznym umowom dostarczają potrzebny sprzęt na czas. W magazynie przechowywane są wyłącznie kluczowe elementy, bez których sprawna produkcja może ucierpieć lub które są trudno dostępne. Dzięki temu podejściu udało się znacznie ograniczyć przestrzeń potrzebną na magazyn części zamiennych i zagospodarować ją na nowo. Ograniczono także znacznie koszty przechowywania sprzętu, a także środki zamrożone w częściach zamiennych posiadanych przez firmę na wszelki wypadek. Zmiana pozwoliła także na uniknięcie częstych przypadków przeterminowania olejów, smarów i innych środków niezbędnych do utrzymania maszyn w dobrej kondycji.

Magazyn logistyczny z kolei stanowi specjalnie przygotowana do tego celu przestrzeń na parterze budynku firmy. Konieczność przechowywania materiałów i produktów oraz wydzielenia specjalnych stref magazynowych sprawia, że magazyn zabiera znaczną część łatwo dostępnego parteru. Działalność firmy rozwija się i przestrzeni zaczyna brakować. Nie ma jednak możliwości jej zwiększenia – pozostałą część parteru zajmuje ciężki sprzęt produkcyjny. Aby zwiększyć przestrzeń magazynu logistycznego firma musiałaby zmienić siedzibę lub zdecydować się na wynajem magazynu poza bieżącą lokalizacją. Równolegle rozpoczyna się pandemia. Część klientów firmy zawiesza regularne zamówienia towarów, część wprost kończy współpracę. Inni z kolei z tygodnia na tydzień zmieniają liczbę zamawianych produktów, niejednokrotnie ją zwiększając. Nie jest jasne, jaka powierzchnia magazynowa będzie potrzebna ani kiedy powinno się wprowadzić zmiany. Niedoceniany dotychczas potencjał przestrzeni magazynowej mógłby zostać wykorzystany do innych, bardziej adekwatnych w dobie pandemii celów, jednak uwolnienie części przestrzeni nie będzie możliwe bez stosownej reorganizacji.

Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Optymalizacja doboru systemu regałów i wybór wózków widłowych. Jak to policzyć ‑ część 1

MiP_4-5_77.jpg

Poprawa wydajności prac magazynu coraz częściej ma miejsce dzięki automatyzacji oraz mechanizacji procesów. Jednakże większość operacji magazynowych w dalszym ciągu odbywa się z wykorzystaniem standardowych regałów (APR), a do obsługi rozładunku, składowania, konfekcjonowania i załadunku towarów wykorzystywane jest również standardowe wyposażenie służące obsłudze tych procesów (tzw. wyposażenie handlingowe).

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 4-5/2020

Nowa czerwona świerćpaleta LPR

MiP_4-5_76.jpg

O LPR

LPR La Palette Rouge to międzynarodowa firma logistyczna zajmująca się dostarczaniem oraz wynajmowaniem palet, obsługująca głównie branżę FMCG oraz sieci handlowe. Założona w Tuluzie (na południu Francji) w roku 1992 firma LPR zarządza ponad 80 milionami palet rocznie oraz ma ponad 25 000 punktów odbioru palet. LPR prowadzi działalność w całej Europie. Ma ponad 100 centrów serwisowych. Każdy oddział firmy ma wyspecjalizowany zespół kierujący wszelkimi działaniami na poziomie lokalnym. LPR opracował jeden wspólny, oparty na SAP, system informatyczny stosowany w całej grupie. Oznacza to możliwość zaoferowania usług o tak samo wysokiej jakości klientom w całej Europie. LPR Polska jest młodym, profesjonalnym i zaangażowanym zespołem mającym na celu działać aktywnie, tak aby dopasować swoje usługi dokładnie do potrzeb swoich klientów. Dostosowanie się do wymagań każdego z naszych klientów jest dla nas kwestią nadrzędną. Naszymi działaniami obejmujemy cały kraj oraz ściśle współpracujemy ze wszystkimi podmiotami naszego łańcucha dostaw. Dla LPR priorytetem jest zaspokajanie potrzeb naszych klientów, nieprzerwane zapewnianie palet wysokiej jakości, zarządzanie odzyskiwaniem/odbiorem zasobów oraz rozwiązywanie wszelkich kwestii we współpracy z klientem.

LPR zbudowało markę czerwonej palety w Polsce, promując wynajem palet i potwierdzając, że jest solidnym partnerem mogącym realizować najbardziej ambitne projekty, w czym pomaga ponad 25 lat doświadczenia na rynku europejskim.

W tej chwili w Polsce firma posiada trzy centra serwisowe w optymalnych lokalizacjach oraz centralę w Warszawie. Polskie biuro LPR zarządza również strefą CEE i krajami bałtyckimi. Szybkość, z jaką LPR zbudował pozycję na rynku, pokazuje, że wynajem palet w poolu zamkniętym ma w Polsce przyszłość i jest coraz częściej brany pod uwagę. Wiele przedsiębiorstw podczas kierowania gospodarką paletową zmaga się z problemem strat palet i tym samym ponosi wiele dodatkowych kosztów wynikających m.in. z konieczności uzupełnienia braków. Jednym ze sposobów, który umożliwia zminimalizowanie tej części wydatków, jest wynajmowanie palet od firm zewnętrznych.

W obecnych czasach część procesów można zautomatyzować, dotyczy to wielu różnych działań w firmie, również zarządzania systemem paletowym. Alternatywnym rozwiązaniem dla wewnętrznego nadzorowania obrotu palet i inwestowania w narzędzia IT jest współpraca z operatorami pooli paletowych. LPR może monitorować przebieg kolejnych etapów łańcucha dostaw, m.in. dzięki korzystaniu z profesjonalnych systemów informacyjnych. Klienci zyskują kompleksową obsługę, a większość obowiązków oraz odpowiedzialność za ich realizację znajduje się po stronie operatora poolu.

RQP46

LPR oferuje nowy nośnik, który poprawi sprzedaż poprzez wzrost wydajności na ostatnim odcinku łańcucha dostaw. Nasza czerwona, plastikowa ćwierćpaleta pozwala na lepsze wykorzystanie przestrzeni w sklepie, i ekspozycje produktu na atrakcyjnym standzie. Pozwala zaoszczędzić czas potrzebny na promocje produktu i poprawić ekspozycje oraz sprzedaż w sklepach.

Korzystanie z czerwonych ćwierćpalet LPR pozwala na zmniejszenie strat, optymalizację transportu oraz kosztów magazynowania. Plastikowe palety LPR są wykonane z wytrzymałego i odpornego na zanieczyszczenia polipropylenu, zabezpieczając produkt przez zniszczeniem, zabrudzeniem czy wilgotnością. Dodatkowo plastikowe ćwierćpalety LPR składają się jedna w drugą, co pozwala zaoszczędzić na transporcie do 60%. Paleta ma wymiar 600 × 400 mm dzięki czemu jest kompatybilna z każdym standardowym sprzętem, oraz jest akceptowana w całym łańcuchu dostaw.

Więcej informacji: www.lpr.eu

Czytaj więcej

Palety dla przemysłu spożywczego

MiP_4-5_72.jpg

Paleta jest podniesioną platformą, która służy do przenoszenia i składowania towarów. Standardowe wymiary palet to 1000 × 1200 mm oraz 800 × 1200 mm. Palety najczęściej wykonuje się z drewna, jednak w przemyśle spożywczym zastosowanie znajdują również palety wykonane z innych materiałów.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama