STILL RX 60-35/50 - Nowy poziom elektrotechnologii

STILL-RX60-50_03_Performance_02_presse_15x10.jpg
Tekst otwarty Tylko on-line nr 4-5/2020

W roku swojego setnego jubileuszu STILL prezentuje rozwiązanie, które ma stać się nowym rozdziałem w historii wózków elektrycznych. Kompaktowy pojazd 80 V umożliwia realizację zadań wykonywanych dotychczas przez maszyny spalinowe taniej, wydajniej i bez emisji CO2.

Choć z punktu widzenia technologii w ciągu 100 lat zmieniło się niemal wszystko, optymalne wykorzystanie zasobów, wydajność i innowacyjność zawsze były cechami rozpoznawczymi produktów STILL. Czy to powojenne kłopoty z dostępnością paliwa czy rosnące zapotrzebowanie na elektromobilność – pierwsze wózki STILL, EK 2000 i EGS 1000, odpowiadały na bieżące potrzeby rynku. Podobnie jest i dziś, gdy kluczowymi pojęciami stają się efektywność energetyczna i gospodarka bezemisyjna. W tym kontekście premiera RX 60-35/50 ma podniosłe znaczenie.

Dynamiczny mocarz do wszelkich zastosowań

STILL Performance System – to nowe połączenie sprzętu i oprogramowania zapewniające optymalną wydajność układów: jezdnego i podnoszenia. Stanowi standardowe wyposażenie każdego z 7 wózków wchodzących w skład serii RX 60-35/50. Wszystkie one są dostępne zarówno z bateriami litowo-jonowymi i kwasowo-ołowiowymi, jak i w wariancie wysokiej wydajności, charakteryzującym się ponadprzeciętną mocą, przyspieszeniem i efektywnością pracy – w sam raz do najbardziej wymagających zastosowań.

Niezależne testy z 2019 roku wykazały, że RX 60-25 – wózek tej samej rodziny produktowej o udźwigu 2,5 tony – ma rekordowe w swojej kategorii osiągi i jest w stanie konkurować pod względem efektywności z porównywalnymi pojazdami z napędem Diesla. Zastosowana tam koncepcja systemu napędowego została przeniesiona do RX 60 w klasie udźwigu do 5 ton. Dwa 3-fazowe silniki jazdy z aktywnym chłodzeniem przedniej osi – w wersji wysokowydajnej po 11 kW – gwarantują moc napędową większą o 46 proc. niż w wózkach poprzedniej generacji. Uruchamiane w zależności od bieżących potrzeb, bezobsługowe wentylatory pozwalają zachować stabilność termiczną podczas pracy na najwyższych obrotach – i to bez żadnych filtrów.

Kompaktowy król zasięgu i dostępności

Nowy RX 60 nie tylko potrafi gnać z prędkością 20 km/h, ale ma do tego świetną kondycję. Tryb szybkiego uruchamiania, automatyczny hamulec postojowy i intuicyjny komputer pokładowy STILL Easy Control – wszystko to przyczynia się do pełnej dostępności mocy od pierwszych sekund pracy i sprawia, że na wózku można polegać w każdym zastosowaniu. Dzięki niskim poborom energii i dostępności akumulatorów o pojemności 118,4 kWh (w wersji Li-Ion), RX 60-50 może działać przez dwie zmiany pod rząd bez ładowania w międzyczasie. Kiedy przyjdzie czas ładowania, boczna wymiana baterii z klapą odchylaną nawet o 180 stopni pozwoli łatwo wymienić akumulator jednej osobie. Alternatywnie dostępny jest wariant ze zintegrowaną ładowarką – jak znalazł do szybkich ładowań częściowych.

Ulubieniec operatorów – ergonomia, widoczność i radość jazdy

Ergonomiczny projekt stanowiska może być dziś sposobem na kreowanie wartości dodanej. W sytuacji permanentnych kłopotów z wykwalifikowanymi kadrami zadowolony i zdrowy pracownik to w końcu prawdziwy skarb. RX 60-35/50 podejmuje wyzwanie ergonomii, gwarantując ponadprzeciętny komfort i bezpieczeństwo. Kabina wyższa o 16 mm, o szerokość dłoni większa przestrzeń w nogach – pozwalająca na wygodne ułożenie i ruchy stóp o rozmiarze do 50 pozwalają pracować przez całą zmianę bez zmęczenia. Przemyślane ułożenie pedałów zapobiega nadmiernemu napięciu mięśni nóg i umożliwia swobodne manewrowanie. Do tego szeroki, antypoślizgowy stopień do wchodzenia i opuszczania wózka. Mając świadomość, że duże ładunki zasłaniają więcej, pracujący nad RX 60-35/50 inżynierowie STILL szczególną wagę przyłożyli także do kwestii widoczności. Niski przedni korpus, mądrze rozmieszczone elementy sterujące i wyświetlacze, ale nade wszystko profile masztu zaprojektowane pod kątem maksymalnej widoczności przez maszt i na ładunek – wszystko to sprawia, że operator widzi więcej i w efekcie pracuje mu się lepiej i bezpieczniej.

Energetyczny wybór na przyszłość

Dobranie „dobrego” wózka widłowego to dziś proces daleko wykraczający poza kwestie marki i udźwigu. Przy dzisiejszych możliwościach technologicznych każde zakupy stają zadaniem z obszaru optymalnej organizacji transportu wewnętrznego i dostosowania rozwiązań do bieżących potrzeb przedsiębiorstwa. Kluczową rolę odgrywa tu system zasilania floty. To, który sposób będzie najlepszy, w dużej mierze zależy od indywidualnych priorytetów. Wszystkie firmy działające w Unii już wkrótce będą jednak podlegać zaleceniom o radykalnej redukcji CO2, oszczędzaniu zasobów i zwiększaniu ogólnej efektywności energetycznej całego systemu. Z wysoką dostępnością, kompatybilnością z bateriami Li-Ion i możliwością szybkich ładowań częściowych wózek RX 60-35/50 został pomyślany tak, by już dziś sprostać przyszłym wymaganiom i dać firmom obsługującym ładunki do 5 ton efektywną elektryczną alternatywę.

Kontakt dla mediów:
Wojciech Podsiadły
PR Manager
More&More Marketing
mob.571.246.669
e-mail: wojciech@getmorepr.pl

Zobacz również

Optymalizacja doboru systemu regałów i wybór wózków widłowych. Jak to policzyć ‑ część 1

MiP_4-5_77.jpg

Poprawa wydajności prac magazynu coraz częściej ma miejsce dzięki automatyzacji oraz mechanizacji procesów. Jednakże większość operacji magazynowych w dalszym ciągu odbywa się z wykorzystaniem standardowych regałów (APR), a do obsługi rozładunku, składowania, konfekcjonowania i załadunku towarów wykorzystywane jest również standardowe wyposażenie służące obsłudze tych procesów (tzw. wyposażenie handlingowe).

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 4-5/2020

Nowa czerwona świerćpaleta LPR

MiP_4-5_76.jpg

O LPR

LPR La Palette Rouge to międzynarodowa firma logistyczna zajmująca się dostarczaniem oraz wynajmowaniem palet, obsługująca głównie branżę FMCG oraz sieci handlowe. Założona w Tuluzie (na południu Francji) w roku 1992 firma LPR zarządza ponad 80 milionami palet rocznie oraz ma ponad 25 000 punktów odbioru palet. LPR prowadzi działalność w całej Europie. Ma ponad 100 centrów serwisowych. Każdy oddział firmy ma wyspecjalizowany zespół kierujący wszelkimi działaniami na poziomie lokalnym. LPR opracował jeden wspólny, oparty na SAP, system informatyczny stosowany w całej grupie. Oznacza to możliwość zaoferowania usług o tak samo wysokiej jakości klientom w całej Europie. LPR Polska jest młodym, profesjonalnym i zaangażowanym zespołem mającym na celu działać aktywnie, tak aby dopasować swoje usługi dokładnie do potrzeb swoich klientów. Dostosowanie się do wymagań każdego z naszych klientów jest dla nas kwestią nadrzędną. Naszymi działaniami obejmujemy cały kraj oraz ściśle współpracujemy ze wszystkimi podmiotami naszego łańcucha dostaw. Dla LPR priorytetem jest zaspokajanie potrzeb naszych klientów, nieprzerwane zapewnianie palet wysokiej jakości, zarządzanie odzyskiwaniem/odbiorem zasobów oraz rozwiązywanie wszelkich kwestii we współpracy z klientem.

LPR zbudowało markę czerwonej palety w Polsce, promując wynajem palet i potwierdzając, że jest solidnym partnerem mogącym realizować najbardziej ambitne projekty, w czym pomaga ponad 25 lat doświadczenia na rynku europejskim.

W tej chwili w Polsce firma posiada trzy centra serwisowe w optymalnych lokalizacjach oraz centralę w Warszawie. Polskie biuro LPR zarządza również strefą CEE i krajami bałtyckimi. Szybkość, z jaką LPR zbudował pozycję na rynku, pokazuje, że wynajem palet w poolu zamkniętym ma w Polsce przyszłość i jest coraz częściej brany pod uwagę. Wiele przedsiębiorstw podczas kierowania gospodarką paletową zmaga się z problemem strat palet i tym samym ponosi wiele dodatkowych kosztów wynikających m.in. z konieczności uzupełnienia braków. Jednym ze sposobów, który umożliwia zminimalizowanie tej części wydatków, jest wynajmowanie palet od firm zewnętrznych.

W obecnych czasach część procesów można zautomatyzować, dotyczy to wielu różnych działań w firmie, również zarządzania systemem paletowym. Alternatywnym rozwiązaniem dla wewnętrznego nadzorowania obrotu palet i inwestowania w narzędzia IT jest współpraca z operatorami pooli paletowych. LPR może monitorować przebieg kolejnych etapów łańcucha dostaw, m.in. dzięki korzystaniu z profesjonalnych systemów informacyjnych. Klienci zyskują kompleksową obsługę, a większość obowiązków oraz odpowiedzialność za ich realizację znajduje się po stronie operatora poolu.

RQP46

LPR oferuje nowy nośnik, który poprawi sprzedaż poprzez wzrost wydajności na ostatnim odcinku łańcucha dostaw. Nasza czerwona, plastikowa ćwierćpaleta pozwala na lepsze wykorzystanie przestrzeni w sklepie, i ekspozycje produktu na atrakcyjnym standzie. Pozwala zaoszczędzić czas potrzebny na promocje produktu i poprawić ekspozycje oraz sprzedaż w sklepach.

Korzystanie z czerwonych ćwierćpalet LPR pozwala na zmniejszenie strat, optymalizację transportu oraz kosztów magazynowania. Plastikowe palety LPR są wykonane z wytrzymałego i odpornego na zanieczyszczenia polipropylenu, zabezpieczając produkt przez zniszczeniem, zabrudzeniem czy wilgotnością. Dodatkowo plastikowe ćwierćpalety LPR składają się jedna w drugą, co pozwala zaoszczędzić na transporcie do 60%. Paleta ma wymiar 600 × 400 mm dzięki czemu jest kompatybilna z każdym standardowym sprzętem, oraz jest akceptowana w całym łańcuchu dostaw.

Więcej informacji: www.lpr.eu

Czytaj więcej

Palety dla przemysłu spożywczego

MiP_4-5_72.jpg

Paleta jest podniesioną platformą, która służy do przenoszenia i składowania towarów. Standardowe wymiary palet to 1000 × 1200 mm oraz 800 × 1200 mm. Palety najczęściej wykonuje się z drewna, jednak w przemyśle spożywczym zastosowanie znajdują również palety wykonane z innych materiałów.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama