Wybór najlepszego wózka widłowego to nie lada wyzwanie. Ciągle rosnąca różnorodność ofert na rynku i coraz lepsze parametry tych pojazdów nie ułatwiają sprawy. Najistotniejsze jest dopasowanie wózka do konkretnych wymagań naszego magazynu. Podpowiadamy, jak znaleźć optymalne rozwiązanie w gąszczu ofert.

Podstawowym kryterium wyboru jest zazwyczaj decyzja czy kupić sprzęt nowy, czy używany. Wybór wózków z drugiej ręki jest całkiem spory, a wiele z nich oferowanych jest przez dilerów, którzy obejmują sprzedawany sprzęt gwarancją. Kilkuletnie pojazdy renomowanych marek mogą z powodzeniem służyć, zapewniając bezawaryjną pracę. Trzeba jednak pamiętać, że serwis pogwarancyjny bywa dość kosztowny.

Opcją dla używanych wózków czołowych producentów są produkty z Chin. Wśród nich również znajdziemy modele zapewniające przyzwoite osiągi i bezawaryjną pracę. Często jednak będziemy musieli pogodzić się z nieco gorszą ergonomią i mniej zaawansowanymi rozwiązaniami, co może mieć przełożenie na gorszą efektywność pracy.

Zakup nowych pojazdów renomowanych producentów wiąże się z najwyższymi kosztami, ale jednocześnie pozwala mieć pewność niezawodnej pracy i ochrony gwarancyjnej wózka. Poza tym, po kilku latach eksploatacji możemy odzyskać część środków, bo utrata wartości w przypadku tych pojazdów jest znacznie mniejsza niż u tańszej konkurencji.

Kwestia masy

Bez względu na to, czy ostatecznie zdecydujemy się na pojazdy z rynku pierwotnego, czy wtórnego, jednym z najważniejszych parametrów będzie udźwig. Zbyt niski zmusi operatora do wykonywania większej liczby operacji i pogorszy efektywność pracy. Z kolei inwestycja w pojazd o zbyt dużym udźwigu będzie niepotrzebnym wydatkiem. Należy przy tym pamiętać, że udźwig nominalny podany przez producent jest prawdziwy tylko w określonych warunkach. Każdy z producentów określa je indywidualnie. Najczęściej środek ciężkości podnoszonego ładunku wynosi 600 mm, a towar podnosimy na nie więcej niż 3 metry. Jeżeli więc jeden z tych warunków nie jest zachowany, czyli chcemy podnieść towar znacznie wyżej lub jego środek ciężkości jest mocno przesunięty, może się okazać, że udźwig wózka gwałtownie spada. Różnica może wynieść nawet 60%. Dokładne informacje na ten temat znajdziemy na wykresie spadku udźwigu.

Dodatkowym czynnikiem mającym wpływ na udźwig jest zastosowanie specjalnego osprzętu. Wszelkiego rodzaju chwytaki, przesuwy boczne, ostrogi czy wysięgniki powodują przesunięcie środka ciężkości. Oprócz tego sam osprzęt ma swój ciężar, który trzeba uwzględnić określając udźwig wózka.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Tekst otwarty nr 3/2020

SSI SCHAEFER uruchomił wirtualne stanowisko dla Targów LogiMAT 2020

Logimat2020_wirtualne stoisko.jpg

SSI SCHAEFER uruchomił wirtualne stoisko dając tym samym, obecnym klientom oraz zainteresowanym firmom, wgląd w technologię sprzętową i oprogramowanie. Pomimo odwołania targów LogiMAT , SSI SCHAEFER znalazł rozwiązanie, które ma na celu zaprezentowanie najnowszych rozwiązań produktowych dla logistyki magazynowej. Nasz zespół ekspertów demonstruje kluczowe technologie i oferuje osobisty dialog z naszymi specjalistami.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

Jak Covid‑19 wpływa na sektor nieruchomości magazynowo‑logitycznych?

Renata Osiecka.jpg

Komentarz Renaty Osieckiej, Partner Zarządzającej AXI IMMO: Epidemia Covid-19 w pierwszej kolejności przerwała łańcuchy dostaw z Chin, które dziś powoli zaczynają się odbudowywać. Jednak przesunięcie się epicentrum epidemii do Europy powoduje ograniczenia w produkcji. Branża logistyczna robi wiele, aby zachować płynność. Wszyscy kierowcy przewożący towary – bez względu na narodowość - są zwolnieni z obowiązkowej 14-dniowej kwarantanny obowiązującej przy wjeździe do Polski. Podobne wyjątki wprowadziła reszta krajów Unii. Wszystko w celu zminimalizowania zakłóceń w łańcuchach dostaw.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

Nie Przemysłowa Wiosna a Przemysłowa Jesień

W trosce o bezpieczeństwo gości, wystawców, zwiedzających i pracowników Targów Kielce oraz mieszkańców regionu, w związku z pogarszającą się sytuacją epidemiologiczną w kraju i rekomendacją Głównego Inspektora Sanitarnego, Zarząd Targów Kielce podjął decyzję o zmianie terminu Przemysłowej Wiosny na 22-24 września 2020 roku.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama