int(1) int(2) Wózek widłowy – niezastąpiony „pracownik” magazynu | Magazynowanie | Magazynowanie i Produkcja

Wózek widłowy to jeden ze składowych elementów wyposażenia każdego magazynu. Wybór właściwego wózka to dla wielu firm kluczowe zadanie, które w przyszłości może przyśpieszyć pracę w magazynie. Jak rynek wózków widłowych ocenia Marcin Trąbka, członek zarządu Kuhn Polska? Zapraszamy do lektury.

Państwa firma istnieje na rynku od 1974 r., czyli 45 lat. W swoim asortymencie posiadają Państwo różne rodzaje wózków – mógłby Pan opowiedzieć jakie produkty mogą Państwo dostarczyć swoim klientom?

M.T.: Kuhn Polska ma w swoim asortymencie szeroką gamę produktów:

  • wózki MITSUBISHI – czołowe spalinowe i gazowe o udźwigu do 5,5 tony, na olej napędowy o udźwigu do 7 ton, czołowe elektryczne o udźwigu do 5 ton, a także szeroki wybór wózków elektrycznych magazynowych – do transportu poziomego, pionowego, prowadzone ręcznie z masztem i bez masztu, wysokiego składowania, niskiego i wysokiego składowania, a także wielokierunkowe,
  • wózki CARER – wózki elektryczne o dużych udźwigach – od 5 do 20 ton, podzielone w zależności od aplikacji, w których mają być wykorzystywane, na 4 główne serie,
  • wózki SMV – wózki czołowe spalinowe o dużych udźwigach – od 10 do 62 ton,
  • wózki SMV kontenerowe oraz do transportu pustych kontenerów,
  • wózki ULMA – wózki ze stali szlachetnej, nierdze­wne, przeznaczone do pracy w bardzo agresywnych środowiskach – paletowe, elektryczne do transportu poziomego, prowadzone ręcznie z masztem i bez oraz pomocnicze wykorzystywane przy różnych stanowiskach produkcyjnych.

Różne sytuacje w magazynie wymagają różnych rozwiązań – kiedy lepszym z nich jest użycie wózka elektrycznego, a kiedy spalinowego lub na paliwo LPG?

M.T.: Zarówno wózki spalinowe, jak i elektryczne mają swoich zwolenników, przy czym tym ostatnim od jakiegoś czasu sprzyjają także ogólne motoryzacyjne trendy dotyczące elektromobilności. Zwolennicy wózków spalinowych swój wybór argumentują większą mocą, szybkością realizacji zadań logistycznych czy operacji w magazynie, łatwością tankowania, nieograniczonymi możliwościami pracy na zewnątrz oraz często brakiem miejsca do ładowania baterii. Wózki elektryczne, oprócz tego, że są ekologiczne i nie wydzielają spalin, z każdym nowym modelem mają większą moc i prędkość, są zabezpieczone przed szkodliwymi warunkami atmosferycznymi, a do tego w dłuższym okresie eksploatacji generują niższe koszty użytkowania, wobec tego ten tok argumentacji jest lubiany przez osoby podejmujące decyzje finansowe o inwestycjach w magazynie.

Mają Państwo w ofercie także wynajem wózków – która z opcji: sprzedaż czy wynajem jest bardziej opłacalna w danej sytuacji?

M.T.: Przy podejmowaniu decyzji o zakupie lub wynajmie wózków opłacalność jest związana przede wszystkim z charakterem ich użytkowania i obciążenia pracą oraz rodzajem działalności gospodarczej. Bardzo istotną kwestią jest analiza potencjalnych zagrożeń, jakie dotyczą przestojów w pracy czy rozładunku. Przy wyborze opcji zakupu wózków możliwym rozszerzeniem jest umowa serwisowa, która jednak w przypadku poważnej awarii nie gwarantuje podmiany sprzętu. Przy wynajmie wózków, szczególnie większej floty, popularnym rozwiązaniem jest wprowadzenie wózka zastępczego, który w przypadku defektu maszyny jest do dyspozycji i gwarantuje zachowanie ciągłości procesów logistycznych czy też produkcyjnych.

W jakiej sytuacji lepszą formą finansowania jest ­leasing, a kiedy kredyt?

M.T.: Przy zakupie urządzeń zdecydowanie najbardziej popularny jest leasing, który pozwala na odliczenia od podatku dochodowego i VAT-u bez angażowania jednorazowo większych zasobów finansowych. Poprzez indywidualne ustalenie wysokości opłaty wstępnej, okresu finansowania oraz wartości wykupu daje także możliwość dopasowania wysokości miesięcznych rat do własnych oczekiwań i możliwości. Zakup na kredyt występuje zdecydowanie rzadziej i jest zarezerwowany dla klientów indywidualnych, firm jednoosobowych czy też wąskich grup klientów, np. rolników, którzy coraz częściej wykorzystują wózki widłowe w swojej działalności.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 2/2019

Zima nie zaskoczy SEGRO

SEGRO_Logistics_Park_Warsaw_Nadarzyn.jpg

SEGRO, wiodący deweloper, zarządca i właściciel nowoczesnych powierzchni magazynowych, stawia na inteligentne dachy. Po testowym wdrożeniu w 2017 roku, firma wyposażyła w system czujników dachowych już drugi budynek na terenie SEGRO Logistics Park Warsaw, Nadarzyn.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 2/2019

Wpływ rozwoju e-commerce na branżę magazynową

Depositphotos_19452415_ds.jpg

E-commerce odgrywa coraz większą rolę nie tylko w strefie gospodarczej, ale także w branży magazynowej. Szacuje się, że w ciągu roku zwiększy się skala dostarczanych przesyłek zamawianych ze sklepów on-line aż o 70%. Wraz z rozwojem gałęzi e-commerce, przewiduje się podwyżki cen dostaw w skali 7-10%. 

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 2/2019

Colian Logistic w Panattoni Park Wrocław IX

magazyn_Colian Logistic.jpg

Colian Logistic, spółka należąca do grupy Colian Holding SA., lidera na rynku spożywczym przeniosła się do nowego magazynu w okolicach Wrocławia. Firma wynajęła 7 250 mkw. powierzchni magazynowo – biurowej w Panattoni Park Wrocław IX. W transakcji najmu doradzała firma AXI IMMO. 

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

W poprzednich numerach

Tematy omawiane w poprzednich numerach:

Reklama