Wózek widłowy to jeden ze składowych elementów wyposażenia każdego magazynu. Wybór właściwego wózka to dla wielu firm kluczowe zadanie, które w przyszłości może przyśpieszyć pracę w magazynie. Jak rynek wózków widłowych ocenia Marcin Trąbka, członek zarządu Kuhn Polska? Zapraszamy do lektury.

Państwa firma istnieje na rynku od 1974 r., czyli 45 lat. W swoim asortymencie posiadają Państwo różne rodzaje wózków – mógłby Pan opowiedzieć jakie produkty mogą Państwo dostarczyć swoim klientom?

M.T.: Kuhn Polska ma w swoim asortymencie szeroką gamę produktów:

  • wózki MITSUBISHI – czołowe spalinowe i gazowe o udźwigu do 5,5 tony, na olej napędowy o udźwigu do 7 ton, czołowe elektryczne o udźwigu do 5 ton, a także szeroki wybór wózków elektrycznych magazynowych – do transportu poziomego, pionowego, prowadzone ręcznie z masztem i bez masztu, wysokiego składowania, niskiego i wysokiego składowania, a także wielokierunkowe,
  • wózki CARER – wózki elektryczne o dużych udźwigach – od 5 do 20 ton, podzielone w zależności od aplikacji, w których mają być wykorzystywane, na 4 główne serie,
  • wózki SMV – wózki czołowe spalinowe o dużych udźwigach – od 10 do 62 ton,
  • wózki SMV kontenerowe oraz do transportu pustych kontenerów,
  • wózki ULMA – wózki ze stali szlachetnej, nierdze­wne, przeznaczone do pracy w bardzo agresywnych środowiskach – paletowe, elektryczne do transportu poziomego, prowadzone ręcznie z masztem i bez oraz pomocnicze wykorzystywane przy różnych stanowiskach produkcyjnych.

Różne sytuacje w magazynie wymagają różnych rozwiązań – kiedy lepszym z nich jest użycie wózka elektrycznego, a kiedy spalinowego lub na paliwo LPG?

M.T.: Zarówno wózki spalinowe, jak i elektryczne mają swoich zwolenników, przy czym tym ostatnim od jakiegoś czasu sprzyjają także ogólne motoryzacyjne trendy dotyczące elektromobilności. Zwolennicy wózków spalinowych swój wybór argumentują większą mocą, szybkością realizacji zadań logistycznych czy operacji w magazynie, łatwością tankowania, nieograniczonymi możliwościami pracy na zewnątrz oraz często brakiem miejsca do ładowania baterii. Wózki elektryczne, oprócz tego, że są ekologiczne i nie wydzielają spalin, z każdym nowym modelem mają większą moc i prędkość, są zabezpieczone przed szkodliwymi warunkami atmosferycznymi, a do tego w dłuższym okresie eksploatacji generują niższe koszty użytkowania, wobec tego ten tok argumentacji jest lubiany przez osoby podejmujące decyzje finansowe o inwestycjach w magazynie.

Mają Państwo w ofercie także wynajem wózków – która z opcji: sprzedaż czy wynajem jest bardziej opłacalna w danej sytuacji?

M.T.: Przy podejmowaniu decyzji o zakupie lub wynajmie wózków opłacalność jest związana przede wszystkim z charakterem ich użytkowania i obciążenia pracą oraz rodzajem działalności gospodarczej. Bardzo istotną kwestią jest analiza potencjalnych zagrożeń, jakie dotyczą przestojów w pracy czy rozładunku. Przy wyborze opcji zakupu wózków możliwym rozszerzeniem jest umowa serwisowa, która jednak w przypadku poważnej awarii nie gwarantuje podmiany sprzętu. Przy wynajmie wózków, szczególnie większej floty, popularnym rozwiązaniem jest wprowadzenie wózka zastępczego, który w przypadku defektu maszyny jest do dyspozycji i gwarantuje zachowanie ciągłości procesów logistycznych czy też produkcyjnych.

W jakiej sytuacji lepszą formą finansowania jest ­leasing, a kiedy kredyt?

M.T.: Przy zakupie urządzeń zdecydowanie najbardziej popularny jest leasing, który pozwala na odliczenia od podatku dochodowego i VAT-u bez angażowania jednorazowo większych zasobów finansowych. Poprzez indywidualne ustalenie wysokości opłaty wstępnej, okresu finansowania oraz wartości wykupu daje także możliwość dopasowania wysokości miesięcznych rat do własnych oczekiwań i możliwości. Zakup na kredyt występuje zdecydowanie rzadziej i jest zarezerwowany dla klientów indywidualnych, firm jednoosobowych czy też wąskich grup klientów, np. rolników, którzy coraz częściej wykorzystują wózki widłowe w swojej działalności.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Tekst otwarty nr 3/2020

SSI SCHAEFER uruchomił wirtualne stanowisko dla Targów LogiMAT 2020

Logimat2020_wirtualne stoisko.jpg

SSI SCHAEFER uruchomił wirtualne stoisko dając tym samym, obecnym klientom oraz zainteresowanym firmom, wgląd w technologię sprzętową i oprogramowanie. Pomimo odwołania targów LogiMAT , SSI SCHAEFER znalazł rozwiązanie, które ma na celu zaprezentowanie najnowszych rozwiązań produktowych dla logistyki magazynowej. Nasz zespół ekspertów demonstruje kluczowe technologie i oferuje osobisty dialog z naszymi specjalistami.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

Jak Covid‑19 wpływa na sektor nieruchomości magazynowo‑logitycznych?

Renata Osiecka.jpg

Komentarz Renaty Osieckiej, Partner Zarządzającej AXI IMMO: Epidemia Covid-19 w pierwszej kolejności przerwała łańcuchy dostaw z Chin, które dziś powoli zaczynają się odbudowywać. Jednak przesunięcie się epicentrum epidemii do Europy powoduje ograniczenia w produkcji. Branża logistyczna robi wiele, aby zachować płynność. Wszyscy kierowcy przewożący towary – bez względu na narodowość - są zwolnieni z obowiązkowej 14-dniowej kwarantanny obowiązującej przy wjeździe do Polski. Podobne wyjątki wprowadziła reszta krajów Unii. Wszystko w celu zminimalizowania zakłóceń w łańcuchach dostaw.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

Nie Przemysłowa Wiosna a Przemysłowa Jesień

W trosce o bezpieczeństwo gości, wystawców, zwiedzających i pracowników Targów Kielce oraz mieszkańców regionu, w związku z pogarszającą się sytuacją epidemiologiczną w kraju i rekomendacją Głównego Inspektora Sanitarnego, Zarząd Targów Kielce podjął decyzję o zmianie terminu Przemysłowej Wiosny na 22-24 września 2020 roku.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama