W dzisiejszych czasach niemal każdy, zarówno sprzedawca, jak i kupujący, zdaje sobie sprawę jak ważne jest opakowanie. To ono w wielu przypadkach pomaga w podjęciu decyzji o zakupie produktu lub zrezygnowaniu z zakupu.

Opakowanie może sugerować znacznie większą od rzeczywistej ilość oferowanego produktu. Może być wygodne do przenoszenia i tym zachęci do wyboru takiego, a nie innego towaru. Jeśli jest ciekawe i potrafi przyciągnąć wzrok oraz zainteresować potencjalnego klienta, jest szansa na wzrost sprzedaży. Mało atrakcyjne opakowanie może natomiast zniechęcić do zakupu nawet bardzo wartościowego produktu. Między innymi z tych powodów firmy sprzedażowe inwestują w wygląd i jakość opakowania oferowanych towarów.

Co-packing to szeroko rozumiane procesy związane z przepakowywaniem produktów, tworzeniem zestawów promocyjnych lub podarunkowych, standów, displayów, wymianą opakowań, miksowaniem, sortowaniem, foliowaniem, stickerowaniem, insertowaniem itp. Procesy te nie ingerują w produkt jako taki, ale dotyczą tylko opakowania produktu i jego prezentacji. Przepakowywanie produktów może mieć na celu wymianę uszkodzonych opakowań na nowe, zmianę opakowań produkcyjnych (zbiorczych) na sprzedażowe (detaliczne), w tym również przesypywanie czy rozlewanie, umieszczenie polskich etykiet, utworzenie nowych zestawów specjalnych, które dodatkowo zawierają materiały reklamowe.

Firmy decydujące się na poddanie swoich towarów usługom co-packingowym dostarczają klientom nową wartość, ciekawe połączenia lub odświeżony design. Często te potrzeby wynikają z wymagań sklepów należących do sieci handlowych, które w łatwy sposób ustawiają w sklepie estetycznie przygotowany stand lub display z odpowiednio rozmieszczonymi różnorodnymi produktami. Dzięki bezpośredniej interakcji z ostatecznymi konsumentami, firmy decydują się na zmianę opakowania, ponieważ dzięki poprawie jego estetyki produkt robi lepsze wrażenie, a samo opakowanie zapewnia większe bezpieczeństwo towarów. Dzięki co-packingowi tworzone są bliższe relacje z konsumentami, do których wysyłane są zestawy promocyjne, kosze upominkowe lub próbki. Jest to doskonała forma marketingu.

Cały proces przepakowania może być realizowany wg pomysłu właściciela towaru, z komponentów w całości dostarczanych lub zamawianych przez niego, wykonywany na własnym terenie i własnymi zasobami ludzkimi lub pracownikami agencyjnymi zatrudnianymi na okres akcji. W takim przypadku, przedsiębiorca musi nie tylko ustalić harmonogram i ramy czasowe akcji, wybrać grafikę, dobrać opakowania, ale i skoordynować procesy dostaw, zapewnić miejsce, niezbędne maszyny oraz osoby odpowiedzialne za poszczególne etapy i pracowników wykonawczych. Do zapewnienia odpowiedniej jakości produktu gotowego pomocne są instrukcje pakowania, dokumentacja procesowa, kontrola jakości zarówno komponentów, jak i poszczególnych etapów co-packingu oraz ustalenie parametrów kontrolnych procesu. Na koniec materiały pełnowartościowe powinny być składowane w wymaganych warunkach (w przypadku produktów spożywczych mogą to być np. warunki chłodnicze, w kontrolowanej temperaturze). Należy też odpowiednio zarządzić materiałami uszkodzonymi lub zniszczonymi podczas procesu oraz odpadami, a całą akcję rozliczyć pod względem wydajności.

Outsourcing co-packingu profesjonalistom zapewnia duże oszczędności zasobów finansowych, pracowniczych i organizacyjnych. Firma produkcyjna lub handlowa nie musi martwić się nie tylko o zatrudnienie dodatkowych pracowników, ich przeszkolenie, zapewnienie specjalistycznych maszyn, czy potrzebnego miejsca na przeprowadzenie przepakowania, ale co ważniejsze efektywnego przeprowadzenia akcji, często w warunkach dużej presji czasowej. Jest to bardzo dobre rozwiązanie w przypadku sezonowości sprzedaży i najczęściej wykorzystywane w branżach FMCG oraz e-commerce. Z racji ciągłych wzrostów sprzedaży internetowej, sklepy internetowe rozwijając się w sposób bardzo dynamiczny, chętnie outsourcują usługi przepakowania do wyspecjalizowanych operatorów logistycznych.

Pozostałe 66% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

O Utrzymaniu Ruchu w gronie specjalistów – bezpłatna Konferencja Techniczna w Olsztynie już 30 września!

aaaBaner-newsletter_Axon-media_2020_600x3002.jpg

1 dzień, 14 praktycznych wystąpień, 19 stoisk konsultacyjnych – wydarzenie „Niezawodność i Utrzymanie Ruchu w zakładach produkcyjnych” w Olsztynie zapowiada się imponująco. Konferencję poprowadzą praktycy, którzy mają doświadczenie we wdrażaniu skutecznych rozwiązań z zakresu Utrzymania Ruchu i podzielą się wiedzą dotyczącą efektywnych narzędzi wspierających osiągnięcie najwyższych standardów produkcji.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

Pierwszy projekt GLP w Polsce będzie gotowy jesienią

Warsaw II Logistics Centre z lotu ptaka.jpg

Pierwsze centrum logistyczne budowane przez GLP w Polsce powstaje zaledwie kilka minut jazdy od południowych granic Warszawy, w pobliżu centrum handlowego w Jankach. Inwestycja jest realizowana w najwyższym standardzie dostępnym na polskim rynku. Łącznie oferuje 32 000 mkw. powierzchni magazynowej wraz z wygodnym zapleczem biurowym.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 3/2020

Pomoc dla polskich eksporterów – branża logistyczna w gotowości

5DM42005a(1).jpg

Ostatnie miesiące są zdominowane przez tematy związane z COVID-19. Ograniczenia z jakimi nadal mamy do czynienia, wywarły olbrzymie piętno na biznesie. Wszyscy obserwujemy błyskawiczne zmiany nawyków konsumenckich oraz gwałtowne modyfikacje w międzynarodowych łańcuchach dostaw. Po globalnym lock downie i związanym z nim paraliżem, z tygodnia na tydzień intensywność działań biznesowych rośnie. Totalny zastój jest już na szczęście niejako przeszłością, a gospodarka uczy się koegzystować z wirusem.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama