W dzisiejszych czasach niemal każdy, zarówno sprzedawca, jak i kupujący, zdaje sobie sprawę jak ważne jest opakowanie. To ono w wielu przypadkach pomaga w podjęciu decyzji o zakupie produktu lub zrezygnowaniu z zakupu.

Opakowanie może sugerować znacznie większą od rzeczywistej ilość oferowanego produktu. Może być wygodne do przenoszenia i tym zachęci do wyboru takiego, a nie innego towaru. Jeśli jest ciekawe i potrafi przyciągnąć wzrok oraz zainteresować potencjalnego klienta, jest szansa na wzrost sprzedaży. Mało atrakcyjne opakowanie może natomiast zniechęcić do zakupu nawet bardzo wartościowego produktu. Między innymi z tych powodów firmy sprzedażowe inwestują w wygląd i jakość opakowania oferowanych towarów.

Co-packing to szeroko rozumiane procesy związane z przepakowywaniem produktów, tworzeniem zestawów promocyjnych lub podarunkowych, standów, displayów, wymianą opakowań, miksowaniem, sortowaniem, foliowaniem, stickerowaniem, insertowaniem itp. Procesy te nie ingerują w produkt jako taki, ale dotyczą tylko opakowania produktu i jego prezentacji. Przepakowywanie produktów może mieć na celu wymianę uszkodzonych opakowań na nowe, zmianę opakowań produkcyjnych (zbiorczych) na sprzedażowe (detaliczne), w tym również przesypywanie czy rozlewanie, umieszczenie polskich etykiet, utworzenie nowych zestawów specjalnych, które dodatkowo zawierają materiały reklamowe.

Firmy decydujące się na poddanie swoich towarów usługom co-packingowym dostarczają klientom nową wartość, ciekawe połączenia lub odświeżony design. Często te potrzeby wynikają z wymagań sklepów należących do sieci handlowych, które w łatwy sposób ustawiają w sklepie estetycznie przygotowany stand lub display z odpowiednio rozmieszczonymi różnorodnymi produktami. Dzięki bezpośredniej interakcji z ostatecznymi konsumentami, firmy decydują się na zmianę opakowania, ponieważ dzięki poprawie jego estetyki produkt robi lepsze wrażenie, a samo opakowanie zapewnia większe bezpieczeństwo towarów. Dzięki co-packingowi tworzone są bliższe relacje z konsumentami, do których wysyłane są zestawy promocyjne, kosze upominkowe lub próbki. Jest to doskonała forma marketingu.

Cały proces przepakowania może być realizowany wg pomysłu właściciela towaru, z komponentów w całości dostarczanych lub zamawianych przez niego, wykonywany na własnym terenie i własnymi zasobami ludzkimi lub pracownikami agencyjnymi zatrudnianymi na okres akcji. W takim przypadku, przedsiębiorca musi nie tylko ustalić harmonogram i ramy czasowe akcji, wybrać grafikę, dobrać opakowania, ale i skoordynować procesy dostaw, zapewnić miejsce, niezbędne maszyny oraz osoby odpowiedzialne za poszczególne etapy i pracowników wykonawczych. Do zapewnienia odpowiedniej jakości produktu gotowego pomocne są instrukcje pakowania, dokumentacja procesowa, kontrola jakości zarówno komponentów, jak i poszczególnych etapów co-packingu oraz ustalenie parametrów kontrolnych procesu. Na koniec materiały pełnowartościowe powinny być składowane w wymaganych warunkach (w przypadku produktów spożywczych mogą to być np. warunki chłodnicze, w kontrolowanej temperaturze). Należy też odpowiednio zarządzić materiałami uszkodzonymi lub zniszczonymi podczas procesu oraz odpadami, a całą akcję rozliczyć pod względem wydajności.

Outsourcing co-packingu profesjonalistom zapewnia duże oszczędności zasobów finansowych, pracowniczych i organizacyjnych. Firma produkcyjna lub handlowa nie musi martwić się nie tylko o zatrudnienie dodatkowych pracowników, ich przeszkolenie, zapewnienie specjalistycznych maszyn, czy potrzebnego miejsca na przeprowadzenie przepakowania, ale co ważniejsze efektywnego przeprowadzenia akcji, często w warunkach dużej presji czasowej. Jest to bardzo dobre rozwiązanie w przypadku sezonowości sprzedaży i najczęściej wykorzystywane w branżach FMCG oraz e-commerce. Z racji ciągłych wzrostów sprzedaży internetowej, sklepy internetowe rozwijając się w sposób bardzo dynamiczny, chętnie outsourcują usługi przepakowania do wyspecjalizowanych operatorów logistycznych.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

Szczupłe rozwiązanie dla firmy Huel: Kuehne+Nagel dostarcza usługi e‑commerce w Polsce

Huel-Kuehne.jpg

Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel, producentem żywności kompletnej pod względem odżywczym. Dedykowane centrum dystrybucyjne Kuehne+Nagel w Święcicach pod Warszawą będzie odpowiedzialne za odbiór towarów z zakładów produkcyjnych Huel oraz za ich magazynowanie, kompletację i pakowanie w celu dalszej dystrybucji do dwunastu krajów europejskich w serwisie door-to-door.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

ID Logistics już zarządza nowym centrum dystrybucyjnym Lindt&Sprüngli w Grodzisku Mazowieckim

MagazynLind.jpg

ID Logistics, wiodący dostawca usług logistycznych specjalizujący się w dedykowanej logistyce kontraktowej, wzmacnia współpracę z Lindt&Sprüngli (Poland), światowym liderem na rynku czekolady premium. 1 czerwca 2020 roku zostało uruchomione nowe centrum dystrybucyjne producenta czekolady w Grodzisku Mazowieckim, którym zarządza zespół ID Logistics. W tym roku mija 10 lat od podpisania umowy między firmami.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

Algorytmy sztucznej inteligencji w magazynach e‑commerce LPP

LPP i PSI_1.JPG

W magazynie LPP do obsługi sprzedaży internetowej (Fulfillment Center) wdrożono rozwiązanie do optymalizacji ścieżki kompletacji zamówień z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji. Ten innowacyjny system będący elementem projektu Warehouse Inteligence to efekt współpracy LPP z producentem oprogramowania dla przemysłu, firmą PSI Polska. Wykorzystanie mechanizmu uczenia maszynowego w magazynie polskiej firmy odzieżowej pozwala na skrócenie drogi potrzebnej do kompletacji zlecenia, zwiększenie wydajności obiektu, optymalizację wykorzystania zasobów magazynowych oraz znaczne przyspieszenie obsługi wysyłek e-commerce.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama