Przed firmami logistycznymi stawia się coraz trudniejsze i bardziej skomplikowane zadania. Wpływ na ich realizację mają m.in. rozwiązania magazynowe zastosowane w danej firmie. Na czym polegają oraz jak odnaleźć się na wymagającym rynku logistycznym?

Jednym z przykładów firmy realizującej nawet najbardziej nietypowe zlecenia magazynowe, jest HSF E-commerce.

Na polskim rynku istnieje od dwóch i pół roku, a na rynku niemieckim działa od 15 lat. Swoją ofertę w Polsce na ten moment skupia na obsłudze logistycznej handlu internetowego dla producentów mebli. Jest także operatorem logistycznym gotowym sprostać różnym wymaganiom klientów w zakresie logistyki dużych i nietypowych gabarytów, od organizacji transportu, poprzez magazynowanie, po obsługę dystrybucji. Co ważne, zajmuje się także logistyką drobnych towarów.

Jeśli chodzi o plany rozwoju na polskim rynku, HSF E-Commerce chce być rozpoznawane ze swoich działań w zakresie usług fulfillment, jak i usług logistyki produktów wielkogabarytowych, czy akcji sezonowych, np. podczas przedświątecznych pików sprzedażowych. Przedstawiciele firmy chcą zyskać większy udział w rynku i zaistnieć przede wszystkim dzięki jakości oferowanych usług. W przyszłości będziemy świadczyć samodzielnie usługi dystrybucyjne rozwijając się na rynku polskim – mówi Robert Sobolewski, prezes zarządu HSF E-Commerce.

Jak być konkurencyjnym w branży?

Zdaniem Roberta Sobolewskiego, orientacja na klienta to podstawa. Firma musi oferować innowacyjne rozwiązania, być elastyczna i dostosowywać się do wymagań klientów i odbiorców końcowych. Świadomy klient oczekuje zrównoważonych działań z uwzględnieniem wymagań ochrony środowiska. Wszystko w ramach kompleksowej usługi. Szacuje się, że 13% sprzedaży detalicznej generowane jest przez sprzedaż internetową. W HSF E-Commerce liczą, że ten udział będzie wzrastał. Działając w tej branży firma musi być gotowa na ciągłe zmiany i się do nich dostosowywać, szukać lepszych rozwiązań, optymalizować procesy logistyczne. Zdaniem Roberta Sobolewskiego, innowacyjność jest wpisana w charakter jego firmy i samej branży.

Klucz do sukcesu

Rosnąca złożoność potrzeb klientów i przyzwyczajenie do natychmiastowego dostępu do informacji wymaga spojrzenia nieco dalej niż branża logistyczna. Dlatego HSF E-Commerce otwiera się na innowacyjne instrumenty, takie jak sztuczna inteligencja i Big Data. Daje to możliwość przewidywania i reakcji na gwałtowne zmiany rynku.

Liczby i wskaźniki pomagają obiektywnie oceniać efektywność firmy i jej partnerów. HSF E-Commerce wprowadziła nowe rozwiązania KPI dla danych z różnych etapów realizacji usługi fulfillment. Są one pobierane na bieżąco, a wskaźniki aktualizowane w czasie rzeczywistym lub w interwałach, zależnie od etapu procesu. Zwiększa to transparentność i ułatwia przepływ informacji, zarówno do klientów w jak i wewnątrz organizacji. Na przykład, magazyn HSF E-Commerce w Sadach, dla klienta z branży e-commerce, realizuje w sezonie codziennie zamówienia B2C o łącznej kubaturze średnio 700 m3. Co roku dostarczane jest tam ok. 600 kontenerów morskich i paręset ciężarówek, wypełnionych towarem klientów firmy. HSF E-Commerce korzysta z magazynu o powierzchni 27 000 m2 i łącznej pojemności ok. 70 000 paletowych jednostek magazynowych.

Dobre rozwiązania magazynowe – to jakie?

Zdaniem Roberta Sobolewskiego, to rozwiązania, które są dostosowane do obsługiwanego towaru. Ze względu na różnorodność kształtów i wymiarów obsługiwanych przez HSF E-Commerce towarów najważniejsza jest elastyczność doboru nośników i środków magazynowych. Ważna jest także sprawność i szybkość realizacji procesów magazynowych. Chodzi o takie rozwiązania magazynowe, które byłyby kompatybilne z posiadanym już systemem informatycznym i pozwoliłyby na pełne wykorzystanie jego możliwości. Człowiek jest najważniejszym elementem w organizacji, dlatego firma dostosowuje wszystkie wspomniane rozwiązania magazynowe i systemowe do możliwości i potrzeb pracowników. Dlatego ciągle wprowadza w życie rady i pomysły pracowników, aby jej działania były najbardziej efektywne i najmniej uciążliwe. Zapewnia to zadowolenie całego zespołu.

Więcej: https://hsf-ecommerce.com/pl/

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

Szczupłe rozwiązanie dla firmy Huel: Kuehne+Nagel dostarcza usługi e‑commerce w Polsce

Huel-Kuehne.jpg

Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel, producentem żywności kompletnej pod względem odżywczym. Dedykowane centrum dystrybucyjne Kuehne+Nagel w Święcicach pod Warszawą będzie odpowiedzialne za odbiór towarów z zakładów produkcyjnych Huel oraz za ich magazynowanie, kompletację i pakowanie w celu dalszej dystrybucji do dwunastu krajów europejskich w serwisie door-to-door.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

ID Logistics już zarządza nowym centrum dystrybucyjnym Lindt&Sprüngli w Grodzisku Mazowieckim

MagazynLind.jpg

ID Logistics, wiodący dostawca usług logistycznych specjalizujący się w dedykowanej logistyce kontraktowej, wzmacnia współpracę z Lindt&Sprüngli (Poland), światowym liderem na rynku czekolady premium. 1 czerwca 2020 roku zostało uruchomione nowe centrum dystrybucyjne producenta czekolady w Grodzisku Mazowieckim, którym zarządza zespół ID Logistics. W tym roku mija 10 lat od podpisania umowy między firmami.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

Algorytmy sztucznej inteligencji w magazynach e‑commerce LPP

LPP i PSI_1.JPG

W magazynie LPP do obsługi sprzedaży internetowej (Fulfillment Center) wdrożono rozwiązanie do optymalizacji ścieżki kompletacji zamówień z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji. Ten innowacyjny system będący elementem projektu Warehouse Inteligence to efekt współpracy LPP z producentem oprogramowania dla przemysłu, firmą PSI Polska. Wykorzystanie mechanizmu uczenia maszynowego w magazynie polskiej firmy odzieżowej pozwala na skrócenie drogi potrzebnej do kompletacji zlecenia, zwiększenie wydajności obiektu, optymalizację wykorzystania zasobów magazynowych oraz znaczne przyspieszenie obsługi wysyłek e-commerce.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama