Przed firmami logistycznymi stawia się coraz trudniejsze i bardziej skomplikowane zadania. Wpływ na ich realizację mają m.in. rozwiązania magazynowe zastosowane w danej firmie. Na czym polegają oraz jak odnaleźć się na wymagającym rynku logistycznym?

Jednym z przykładów firmy realizującej nawet najbardziej nietypowe zlecenia magazynowe, jest HSF E-commerce.

Na polskim rynku istnieje od dwóch i pół roku, a na rynku niemieckim działa od 15 lat. Swoją ofertę w Polsce na ten moment skupia na obsłudze logistycznej handlu internetowego dla producentów mebli. Jest także operatorem logistycznym gotowym sprostać różnym wymaganiom klientów w zakresie logistyki dużych i nietypowych gabarytów, od organizacji transportu, poprzez magazynowanie, po obsługę dystrybucji. Co ważne, zajmuje się także logistyką drobnych towarów.

Jeśli chodzi o plany rozwoju na polskim rynku, HSF E-Commerce chce być rozpoznawane ze swoich działań w zakresie usług fulfillment, jak i usług logistyki produktów wielkogabarytowych, czy akcji sezonowych, np. podczas przedświątecznych pików sprzedażowych. Przedstawiciele firmy chcą zyskać większy udział w rynku i zaistnieć przede wszystkim dzięki jakości oferowanych usług. W przyszłości będziemy świadczyć samodzielnie usługi dystrybucyjne rozwijając się na rynku polskim – mówi Robert Sobolewski, prezes zarządu HSF E-Commerce.

Jak być konkurencyjnym w branży?

Zdaniem Roberta Sobolewskiego, orientacja na klienta to podstawa. Firma musi oferować innowacyjne rozwiązania, być elastyczna i dostosowywać się do wymagań klientów i odbiorców końcowych. Świadomy klient oczekuje zrównoważonych działań z uwzględnieniem wymagań ochrony środowiska. Wszystko w ramach kompleksowej usługi. Szacuje się, że 13% sprzedaży detalicznej generowane jest przez sprzedaż internetową. W HSF E-Commerce liczą, że ten udział będzie wzrastał. Działając w tej branży firma musi być gotowa na ciągłe zmiany i się do nich dostosowywać, szukać lepszych rozwiązań, optymalizować procesy logistyczne. Zdaniem Roberta Sobolewskiego, innowacyjność jest wpisana w charakter jego firmy i samej branży.

Klucz do sukcesu

Rosnąca złożoność potrzeb klientów i przyzwyczajenie do natychmiastowego dostępu do informacji wymaga spojrzenia nieco dalej niż branża logistyczna. Dlatego HSF E-Commerce otwiera się na innowacyjne instrumenty, takie jak sztuczna inteligencja i Big Data. Daje to możliwość przewidywania i reakcji na gwałtowne zmiany rynku.

Liczby i wskaźniki pomagają obiektywnie oceniać efektywność firmy i jej partnerów. HSF E-Commerce wprowadziła nowe rozwiązania KPI dla danych z różnych etapów realizacji usługi fulfillment. Są one pobierane na bieżąco, a wskaźniki aktualizowane w czasie rzeczywistym lub w interwałach, zależnie od etapu procesu. Zwiększa to transparentność i ułatwia przepływ informacji, zarówno do klientów w jak i wewnątrz organizacji. Na przykład, magazyn HSF E-Commerce w Sadach, dla klienta z branży e-commerce, realizuje w sezonie codziennie zamówienia B2C o łącznej kubaturze średnio 700 m3. Co roku dostarczane jest tam ok. 600 kontenerów morskich i paręset ciężarówek, wypełnionych towarem klientów firmy. HSF E-Commerce korzysta z magazynu o powierzchni 27 000 m2 i łącznej pojemności ok. 70 000 paletowych jednostek magazynowych.

Dobre rozwiązania magazynowe – to jakie?

Zdaniem Roberta Sobolewskiego, to rozwiązania, które są dostosowane do obsługiwanego towaru. Ze względu na różnorodność kształtów i wymiarów obsługiwanych przez HSF E-Commerce towarów najważniejsza jest elastyczność doboru nośników i środków magazynowych. Ważna jest także sprawność i szybkość realizacji procesów magazynowych. Chodzi o takie rozwiązania magazynowe, które byłyby kompatybilne z posiadanym już systemem informatycznym i pozwoliłyby na pełne wykorzystanie jego możliwości. Człowiek jest najważniejszym elementem w organizacji, dlatego firma dostosowuje wszystkie wspomniane rozwiązania magazynowe i systemowe do możliwości i potrzeb pracowników. Dlatego ciągle wprowadza w życie rady i pomysły pracowników, aby jej działania były najbardziej efektywne i najmniej uciążliwe. Zapewnia to zadowolenie całego zespołu.

Więcej: https://hsf-ecommerce.com/pl/

Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

O Utrzymaniu Ruchu w gronie specjalistów – bezpłatna Konferencja Techniczna w Olsztynie już 30 września!

aaaBaner-newsletter_Axon-media_2020_600x3002.jpg

1 dzień, 14 praktycznych wystąpień, 19 stoisk konsultacyjnych – wydarzenie „Niezawodność i Utrzymanie Ruchu w zakładach produkcyjnych” w Olsztynie zapowiada się imponująco. Konferencję poprowadzą praktycy, którzy mają doświadczenie we wdrażaniu skutecznych rozwiązań z zakresu Utrzymania Ruchu i podzielą się wiedzą dotyczącą efektywnych narzędzi wspierających osiągnięcie najwyższych standardów produkcji.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3/2020

Pierwszy projekt GLP w Polsce będzie gotowy jesienią

Warsaw II Logistics Centre z lotu ptaka.jpg

Pierwsze centrum logistyczne budowane przez GLP w Polsce powstaje zaledwie kilka minut jazdy od południowych granic Warszawy, w pobliżu centrum handlowego w Jankach. Inwestycja jest realizowana w najwyższym standardzie dostępnym na polskim rynku. Łącznie oferuje 32 000 mkw. powierzchni magazynowej wraz z wygodnym zapleczem biurowym.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 3/2020

Pomoc dla polskich eksporterów – branża logistyczna w gotowości

5DM42005a(1).jpg

Ostatnie miesiące są zdominowane przez tematy związane z COVID-19. Ograniczenia z jakimi nadal mamy do czynienia, wywarły olbrzymie piętno na biznesie. Wszyscy obserwujemy błyskawiczne zmiany nawyków konsumenckich oraz gwałtowne modyfikacje w międzynarodowych łańcuchach dostaw. Po globalnym lock downie i związanym z nim paraliżem, z tygodnia na tydzień intensywność działań biznesowych rośnie. Totalny zastój jest już na szczęście niejako przeszłością, a gospodarka uczy się koegzystować z wirusem.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama