Przed Państwem pierwszy numer czasopisma „Magazynowanie i Produkcja”. Jest to nowość na polskim rynku wydawniczym. Nasz magazyn jest na swój sposób unikatowy, gdyż łączy treści nie tylko z dziedziny magazynowania, produkcji i logistyki, ale także z zarządzania i controllingu. Naszą misją jest wspieranie szeroko rozumianej technicznej kadry zarządzającej w jej codziennych wyzwaniach zawodowych. Poruszamy się w kilku dziedzinach – magazyny, bezpieczeństwo, zarządzanie i controlling, automatyka magazynowa i robotyka, wózki widłowe, składowanie towarów i systemy magazynowe, opakowania, pneumatyka i hydraulika oraz operatorzy logistyczni. Nasze czasopismo tworzymy w przekonaniu, że opisywane zagadnienia rozwiązuje się od początku do końca. Dlatego w taki sposób dobraliśmy skład autorski, aby tematyka naszych artykułów nie pozostawiała niedosytu wśród naszych czytelników.
W pierwszym numerze prezentujemy m.in. rozwój rynku deweloperów magazynowych i opowiadamy, czym mogą skusić swoich najemców, przy okazji przedstawiamy relację z dni otwartych Kuhn Polska, które odbyły się w Sosnowcu. Wspólnie zastanowimy się, jak powinien wyglądać magazyn części zamiennych – czy powinien być magazynem „inteligentnym”? Nie chodzi tutaj tylko o nowoczesną infrastrukturę czy automatyzację procesów magazynowych, ale choćby o odpowiednie ułożenie asortymentu po to, aby zminimalizować czas reakcji.
Żyjemy w czasach, w których możemy zaobserwować bardzo duży wzrost wydajności maszyn produkcyjnych. Istotnym problemem tego wzrostu jest właściwe zapewnienie bezpieczeństwa operatorom tych maszyn. Jak powinna zostać zaprojektowana strefa bezpieczeństwa? Rozwiązaniem mogą być optoelektroniczne kurtyny bezpieczeństwa, o których wspominamy w artykule „Niewidzialna bariera kurtyny bezpieczeństwa”.
Flota wózków widłowych, a przede wszystkim koszty ich utrzymania to ważna pozycja w dokumentacji księgowej magazynu. Jak właściwie ją zoptymalizować? Z jakich narzędzi warto skorzystać w celu poprawy efektywności? O tym opowiadamy w artykule „Optymalizacja w widłach”.
Trendy w zakresie budowania łańcuchów dostaw obrazują, że wiele firm odchodzi od budowania przewagi rynkowej na rzecz przewagi całego łańcucha dostaw, którego są uczestnikiem. Dzięki temu rozwiązania hybrydowe nadadzą usługom logistycznym nową jakość. Dlaczego warto zwrócić na to uwagę? Jak wymagania konsumentów wpływają na branżę e-commerce? Na te pytania odpowiemy w artykule „Hybrydowe rozwiązania w dystrybucji e-commerce”.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFJeśli przyjąć, że łańcuch dostaw jest krwiobiegiem współczesnej gospodarki to – by pozostać przy tej popularnej metaforze – magazyn stanowi jego serce. Cross-docking z kolei można przyrównać do swoistego bypassu, pozwalającego wprawdzie ominąć proces składowania towarów, ale nie sam magazyn.
Wraz z końcem 2018 roku powierzchnia magazynowa w Polsce przekroczyła poziom 15 mln m2. Obecny rok to dalszy rozwój tego rynku, bo w budowie nadal pozostaje blisko 2 mln m2 nieruchomości logistycznych. Przy tak szybko rosnącej podaży niełatwo przyciągnąć uwagę potencjalnych najemców, ale deweloperzy mają do dyspozycji spory wachlarz możliwości.
Dwa dni prezentacji wózków widłowych, liczne grono gości i możliwość zapoznania się z pełną ofertą Mitsubishi – to wszystko można było zobaczyć podczas Dni Otwartych w nowej siedzibie KUHN Polska w Sosnowcu.
Dzisiejsze czasy to wszystko „smart”: smartfony, smartwatche, smart telewizory, smart odkurzacze. Wszystko musi być inteligentne. Czy inteligentny musi być też magazyn? Zwłaszcza magazyn części zamiennych – czyli obszar niełatwy do poukładania – ze zróżnicowanym asortymentem, a niewielką liczbą produktów? Te pytania często pojawiają się w działach technicznych, w działach utrzymania ruchu czy narzędziowni....
Na co należy ukierunkować firmy zarządzające i firmy sprzątające magazyny i hale logistyczne, aby we właściwy sposób dokonały wyboru sprzętu czyszczącego?
Magazynowanie w końcówce XX i na początku XXI wieku stało się głównym problemem ludzkości. W związku ze wzrostem populacji ludzkiej potrzeba przechowywania stała się jedną z pierwszych potrzeb, które musimy zaspokoić jako ludzie, jako przedsiębiorcy, jako właściciele i kierownicy firm. Rozwiązań na magazynowanie, a nawet na jego brak (rozwiązania JIT), jest coraz więcej.
Optymalizacja wykorzystania zasobów w transporcie bliskim materiałów zaczyna się od znajomości szczegółów na temat operacji wykonywanych przez wózki i operatorów, a także wydajności ich pracy – bez względu na to, czy mówimy o obsłudze pojedynczego wózka, czy całej floty – w dowolnym momencie i w czasie rzeczywistym. Pozwala ona mierzyć efektywność i zestawiać wyniki ze wskaźnikami KPI, tak aby uzyskać...
Koszty związane z utrzymaniem floty wózków widłowych to często znacząca pozycja w dokumentacji księgowej magazynu. Nic dziwnego, że tak często analizuje się możliwości ich optymalizacji. Na rynku dostępnych jest coraz więcej narzędzi pomagających lepiej wykorzystać te zasoby, ale proces poprawy efektywności warto zacząć od podstawowych elementów.
Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym wprowadziło nowe zasady w zakresie uprawnień do obsługi wózków jezdniowych (dalej jako: „Rozporządzenie”). Ten akt prawny wszedł w życie 10 sierpnia 2018 r., stąd też całkowicie utraciło swoją moc poprzednie Rozporządzenie...
O ile polskie przepisy dość ogólnikowo traktują kwestię bezpieczeństwa regałów magazynowych, o tyle normy odpowiadające za ich użytkowanie określają tę kwestię bardzo precyzyjnie. Zgodnie z zapisami normy PN-EN 15635:2010 jedną z niezbędnych czynności zapewniających bezpieczeństwo w magazynie jest drobiazgowa kontrola stanu regałów.
W celu minimalizacji ryzyka wypadków wszystkie elementy magazynu muszą być w dobrym stanie technicznym. Sporządzenie planu kontroli okresowych, dostosowanego do każdego magazynu i uwzględniającego jego specyficzne warunki, a następnie rygorystyczne przestrzeganie terminów oraz konserwacja polegająca na wymianie uszkodzonych elementów są niezbędne do dopuszczenia systemu składowania do użytku.
Wzrostu znaczenia logistyki w całości obrotu gospodarczego nikt dzisiaj nie ośmieli się kwestionować. Optymalizacja kosztów przez outsourcing produkcji i usług, rozwój metod produkcji modułowej, gdzie produkt finalny powstaje z modułów dostarczonych przez producentów-poddostawców danych rodzajów modułów, zbudowanych z kolei z dostarczonych im prostszych komponentów, poskutkowała potężnym rozwojem powiązań...
Automatyzacja procesów w obszarze szeroko rozumianej logistyki coraz częściej staje się tematem sympozjów, spotkań, rozważań i dyskusji. Tym większego znaczenia nabiera w czasach obecnych, kiedy nader często stykamy się z ograniczeniami zarówno w zakresie posiadanych zasobów, jak też i ich efektywności operacyjnej.
Duńska firma LiNA Medical, specjalistyczny producent rozwiązań dla elektrochirurgii i chirurgii laparoskopowej, rozszerzy działalność w Goodman Poznań IV Airport Logistics Centre, zajmując dodatkowe 6 400 mkw. powierzchni w nowej części parku, której budowa niedawno ruszyła.
SEGRO, wiodący właściciel, zarządca i deweloper nowoczesnych powierzchni magazynowych i produkcyjnych, zakończył budowę obiektu dla firmy Komfort, największej polskiej sieci z materiałami do aranżacji podłóg. Nowy projekt deweloperski, liczący 15 500 m2, powstał w zaledwie trzy i pół miesiąca na terenie SEGRO Logistics Park Stryków. W transakcji pośredniczyła agencja AXI IMMO.
7R w ramach partnerstwa z Hillwood Polska zrealizowało kolejny projekt na Pomorzu. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Dekpol. W czwartek, 5 września, podczas uroczystego przecięcia wstęgi dokonano symbolicznego otwarcia nowoczesnego kompleksu 7R Park Tczew. Wspólny projekt 7R i Hillwood Polska złożony jest z dwóch obiektów magazynowych o łącznej powierzchni około 46 700 mkw., którą zajęły...
Setki wystawców, tysiące zwiedzających, nowości, premiery rynkowe, innowacyjne rozwiązania – to wszystko rozmieszczone na kilkudziesięciu tysiącach metrów przestrzeni wystawienniczej Międzynarodowych Targów Poznańskich. Tak w telegraficznym skrócie można opisać zbliżające się Międzynarodowe Targi Pakowania i Etykietowania TAROPAK. To organizowane od 40 lat wydarzenie, jest wysoko cenione w branży opakowań...
Międzynarodowi wystawcy, warsztaty i wykłady eksperckie, stoiska VR – organizatorzy 11. Międzynarodowych Targów SYMAS® i 10. Międzynarodowych Targów MAINTENANCE przygotowali bogaty program towarzyszący. Przekonaj się już 2-3 października w EXPO Kraków.
Do biznesu, wielkimi krokami wkracza tajemnicza VUCA – równie szybko zbliża się kolejna edycja prestiżowej konferencji zakupowej PROCON/POLZAK, która w ubiegłym roku zgromadziła ponad 500 uczestników.
Kraków budzi zainteresowanie nie tylko turystów i koneserów sztuki, ale również zagranicznych biznesmenów z całego świata. Dzięki takim wydarzeniom jak Targi SYMAS®/MAINTENANCE miasto staje się ważnym punktem na przemysłowej mapie Polski. Nadchodząca edycja, podczas której jednym z tematów będą technologie VR w przemyśle, odbędzie się w dniach 2-3 października w EXPO Kraków.
Logistyka 4.0 – to hasło najbliższej, 4. edycji targów Modernlog. U podstaw najnowszych trendów branży leży cyfryzacja i automatyzacja procesów. To klucz do zwiększenia efektywności magazynu, centrum dystrybucyjnego czy hali produkcyjnej. Jakie rozwiązania wybrać? Co najlepiej się sprawdzi w konkretnej firmie? Tego będzie można dowiedzieć się już 3-6 listopada 2020 r. w Poznaniu.
Problem: Odwiecznym problemem naszego przedsiębiorstwa jest słaba logistyka. Jak przekonać dyrekcję, że źle zorganizowana logistyka powoduje często niepotrzebny przyrost zapasów? Według mnie, w naszej organizacji planowanie sprzedaży zdecydowanie nie idzie w parze z wahaniami popytu, co z kolei prowadzi do wzrostu zapasów oraz powoduje dodatkowe koszty. Poza tym nieprawidłowe lokowanie produkcji gotowej...
Stosowany w praktyce sposób pracy w arkuszu kalkulacyjnym nie pozwala na właściwe wykorzystanie tego narzędzia. Użytkownik nie powinien bowiem pracować w arkuszu, ale to arkusz powinien pracować za użytkownika. Można to zmienić, używając odpowiedniej metodyki pracy. Przykładem jest pokazywany w tym opracowaniu system MRP zrealizowany w MS Excel. Taki system można dopasować do potrzeb dowolnej organizacji...
Przeszkodę w transporcie nie zawsze stanowią korki, objazdy czy wypadki. Czasem na drodze do pełnego sukcesu stają biurokracja i konieczność poświęcenia czasu na pozornie ważne, a w rzeczywistości zbędne, czynności. W takiej sytuacji trzeba opracować nową trasę, nie tracąc z oczu głównego celu i nieustannie mając na uwadze satysfakcję klienta. Taką drogę w zaledwie kilkanaście miesięcy pokonała Grupa...
Firmy bardzo często zastanawiają się, czy budować własny dział operacji logistycznych, czy też zlecić outsourcing zewnętrznym operatorom świadczącym tego typu usługi. Zależy to od wielu czynników i organizacje stosują różne modele takiej współpracy. Co przemawia za kupieniem usług operatora? Czy to opłaca się bardziej niż stworzenie takiego wydziału wewnątrz organizacji? Spróbujemy odpowiedzieć na...
Adam Smith, ojciec nowoczesnej ekonomii, w roku 1776 opublikował przełomowe dzieło „Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów”, w którym określił znaczenie racjonalnego egoizmu gospodarczego i wolnej konkurencji jako podstawowych czynników osiągania dobrobytu, gdzie społeczeństwo czerpie korzyści z powtarzających się transakcji handlowych.
Zmiany w dystrybucji e-commerce to chyba najbardziej dynamicznie zmieniający się obszar transportowy, logistyczny czy wręcz dotyczący łańcuchów dostaw.
W dniach 03-05 marca 2020 r. odbędą się po raz pierwszy Międzynarodowe Targi Intralogistyki, Magazynowania i Łańcucha Dostaw - IntraMag Poland w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie pod Warszawą.
Współczesne podejście do zarządzania wymaga skutecznych narzędzi analizy i dostarczania precyzyjnej informacji. Nie brakuje dzisiaj narzędzi cyfrowych, które w czasie rzeczywistym modelują informacje, prognozują oraz wizualizują wyniki w czasie krótszym niż sekunda. Żaden jednak system nie zastąpi menedżerom zrozumienia źródeł informacji, na podstawie których podejmują codziennie dziesiątki decyzji,...
Wielu wzbrania się przed wdrożeniem Lean, gdyż osiągnięcie widocznych efektów związane jest z upływem długiego czasu od momentu podjęcia decyzji o wdrożeniu. Niejednokrotnie jest to powodem całkowitego zaniechania dalszych działań czy nawet niepodjęcia samej decyzji o wejściu na drogę szczupłości. Istnieje jednak szereg metod gwarantujących widoczne zmiany i korzyści, które są osiągalne w bardzo krótkim...
Pomimo iż Lean Management przyjęło się w bardzo wielu przedsiębiorstwach, do dziś filozofia ta stanowi zagadkę dla wielu innych. Przedsiębiorcy zrazili się po nieudanym wdrożeniu, niektórzy słyszeli, że to nie działa lub dużo kosztuje, a jeszcze inni wierzą w mity i opowieści, które nie miały nigdy miejsca. Są też tacy, którzy twierdzili, że Lean można kupić od firmy konsultingowej i szybko się przekonali,...
Odpowiednia jakość powietrza w budynku decyduje o dobrym samopoczuciu osób w nim przebywających. Obecnie powstające budynki są „szczelne” oraz dobrze izolowane. Powietrze zanieczyszczone, o nieodpowiedniej temperaturze czy wilgotności, o zbyt dużym stężeniu CO2, negatywnie wpływa na naszą wydajność pracy, skupienie i samopoczucie. Utrzymanie określonych parametrów powietrza wymagane jest również przy...
Gromadzenie informacji eksploatacyjnych jest jednym z istotniejszych wyzwań, przed którym stają służby UR, ponieważ ich kompletność i rzetelność, a następnie ich dogłębna analiza, jest kluczowym narzędziem służącym do zarządzania tym obszarem.
Organizm ludzki jest skomplikowaną maszynerią, w której komórki, tkanki i narządy muszą ze sobą współgrać, abyśmy mogli odczuwać witalność i cieszyć się zdrowiem. Dla zachowania tego stanu podejmujemy szereg czynności w postaci właściwej diety, regularnych treningów, regularnych wizyt u lekarzy, doskonalimy nasze umiejętności dotyczące fizycznego rozwoju oraz poszerzamy zakres wiedzy na temat zdrowego...
Optymalizacja procesów produkcyjnych oraz elastyczne planowanie przepływu materiałów – to główne zagadnienia, nad którymi nieustannie pracują współcześni specjaliści odpowiedzialni za planowanie pracy w zakładach produkcyjnych i firmach logistycznych. NORD Drivesystems już od ponad 50 lat zapewnia swoim klientom rozwiązania napędowe. Jakie mamy doświadczenia i propozycje w tym zakresie? Poniżej przedstawiamy...
Wzrost wydajności współczesnych maszyn nie może odbywać się kosztem bezpieczeństwa ich operatorów. Jednak coraz częściej kompaktowa budowa wymusza stosowanie zabezpieczeń pozwalających precyzyjnie projektować strefę bezpieczeństwa, nie powiększając przy tym gabarytów maszyny. Właśnie w tym celu powstały optoelektroniczne kurtyny bezpieczeństwa.
W halach przemysłowych często jest zbyt ciemno, za gorąco lub za zimno, powietrze jest zanieczyszczone, a pracownikom doskwierają przeciągi. Nieodpowiednie warunki klimatyczne powodują absencje pracowników i przestoje produkcji, które skutkują mniejszymi przychodami. Warto zatem wdrożyć rozwiązania, które wpłyną na lepsze samopoczucie pracowników, wzrost wydajności i bardziej stabilne warunki działalności...
Odpowiednio przeprowadzona diagnostyka instalacji hydraulicznych powinna zapewnić ciągłość pracy maszyn przemysłowych. Podczas prac w tym zakresie wykorzystuje się specjalne przyrządy pomiarowe.
Zapewnienie pracownikom bezpieczeństwa i komfortu prac jest jednym z podstawowych obowiązków każdego pracodawcy. Jest to zadanie tym trudniejsze, im więcej stanowisk roboczych usytuowanych jest na wysokości. Rozwiązaniem są aluminiowe konstrukcje specjalne z wygodna platformą roboczą, które umożliwiają dostęp do wysokich maszyn, obiektów i urządzeń technicznych. W ich produkcji od lat specjalizuje...
Przy planowaniu i montażu izolacji przemysłowych nie ma miejsca na kompromisy. To od nich w dużej mierze zależy niezawodne funkcjonowanie instalacji, a co za tym idzie – jej trwałość, koszty utrzymania czy zminimalizowanie strat cieplnych. Mądry wybór na początku to gwarancja oszczędności i bezawaryjności przez lata. Tu z pomocą przychodzi pełna, kompleksowa oferta mat izolacyjnych z wełny kamiennej...
Główny Urząd Statystyczny przedstawił właśnie wstępne dane dotyczące bezpieczeństwa pracy w pierwszym półroczu 2019 r. W całej gospodarce utrzymuje się pozytywny trend – liczba poszkodowany spadła o 7,3%, zmniejszyła się też liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym oraz odnotowano kolejny spadek wskaźnika wypadkowości. Oto jak przedstawiały się dane liczbowe w Przetwórstwie Przemysłowym.
Wysokiej jakości materiały budowlane, nowoczesne wyposażenie, zaawansowane rozwiązania konstrukcyjne… bezpieczeństwo budynków i wygoda ich użytkowania to suma wielu czynników – tych, które widać na pierwszy rzut oka i tych, pozostających nieco w cieniu. Jednym z nich jest izolacja kanałów i urządzeń wentylacyjnych, która dba o ograniczenie potencjalnych strat ciepła i utrzymanie odpowiedniej temperatury,...
Powiedzieć, że e-commerce rośnie jak szalony, to jakby nic nie powiedzieć. Jest to rzecz oczywista, która powtarza się na każdej prezentacji, w wielu artykułach i raportach. Najczęściej podawana statystyka to wartość sprzedaży w kanałach online. Na rynku jest też mnóstwo narzędzi wspierających sprzedaż online. Rynek rozwiązań martech osiągnął poziom 100 miliardów dolarów – według raportu „Martech:...
Decyzję o wdrożeniu systemu klasy WMS podejmuje się wówczas, gdy istniejące rozwiązania nie wspierają biznesu w wystarczającym stopniu.
Podstawowymi czynnikami sukcesu i osiągnięć każdej firmy są efektywność pracy i zaangażowanie jej pracowników, bez względu na zajmowane przez nich stanowisko i to, czy angażują się po stronie procesów głównych czy wspomagających. W ostatnich latach można zaobserwować nacisk na zwiększenie efektywności procesów wspomagających. Controlling jest jednym z obszarów, gdzie zwiększona wydajność ma szczególne...
Rozwój współczesnych przedsiębiorstw jest determinowany w głównej mierze przez coraz szybsze i sprawniejsze tempo pozyskania wiarygodnych informacji. To właśnie one stanowią dziś najważniejszy zasób strategiczny każdej organizacji, decydujący o jej pozycji konkurencyjnej. Odpowiedzią na potrzeby rynku są systemy Business Intelligence. Przed podjęciem decyzji o wdrożeniu systemu klasy BI warto jednak...
Potrzeba informacji o charakterze analitycznym i prognozującym, które mogą stać się podstawą oceny stanu przedsiębiorstwa we wszystkich aspektach jego działalności, jest niezaprzeczalna. Są one niezbędne do podejmowania decyzji o charakterze strategicznym dla przedsiębiorstwa oraz przy stałej kontroli realizacji wcześniej podjętych decyzji. Dlatego też zarząd każdego przedsiębiorstwa będzie starał...
Budżet produkcji ma zapewnienić zasoby produkcyjne i jest planowany na określony czas (najczęściej rok) w ujęciu ilościowym i wartościowym. Budżet ten – w założeniu i formie – wydaje się prosty, ale w rzeczywistości jest wypadkową kilku elementów. Zależy od planu sprzedaży, który jest z założenia obarczony pewnym ryzykiem oraz od zapasów początkowych i końcowych.
Gorący koniec maja poprzedniego roku większość z nas spędzała na pozbywaniu się ze skrzynek pocztowych „informacji o przetwarzaniu danych”. I przez tę zmasowaną akcję zniechęcającą (jakby nie można było wysłać tego wcześniej lub dwa dni później, tylko w piątek 24 maja – wszystkie!) mieliśmy dość RODO. Ale w większości firm pojawił się segregator z napisem RODO, będący dowodem „wdrożenia RODO”. Czy...
Wykorzystanie zdolności produkcyjnej wiąże się ściśle z ponoszonymi przez organizację kosztami. Skuteczne planowanie mocy produkcyjnej może stanowić źródło przewagi konkurencyjnej.
Dla sprawnego przeprowadzenia procesów produkcyjnych w przedsiębiorstwie niezbędne jest dbanie o odpowiedni poziom zapasów magazynowych umożliwiających niezawodne i bezkonfliktowe realizowanie produkcji. Pomocnym instrumentem w kontroli struktury i wielkości zamówień jest analiza optymalizacji wielkości zamówień. Pozwala na natychmiastowe dostosowanie rozmiaru produkcji do przeciętnej wielkości zamówień....
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.