Obecnie pojazdy typu AGV stanowią wiodący element logistyki wewnątrzzakładowej. Nowoczesne urządzenia tego typu bazują na sterowaniu komputerowym, tak aby jego praca odbywała się bez udziału operatora. Stawia się również na szereg technologii w zakresie bezpieczeństwa i przechowania energii elektrycznej na potrzeby zasilania.

Stąd też niejednokrotnie zastosowanie znajdują superkondensatory. Ładowanie bazuje na technologii indukcyjnej oraz na samoczynnym doładowywaniu kondensatorów podczas jazdy. Warto przy tym wspomnieć o bezprzewodowej nawigacji pojazdu oraz przesyle danych. W typowym systemie AGV wykorzystuje się jeden lub więcej pojazdów zasilanych akumulatorowo. W niektórych rozwiązaniach wózki mogą być automatycznie sprzęgane z jednostką napędową.

Przydatnym rozwiązaniem jest możliwość przewożenia przez pojazdy przedmiotów, przy wykorzystaniu własnej przestrzeni ładunkowej. Istotną rolę odgrywa odbieranie przedmiotów poprzez wbudowane przenośniki rolkowe. Rozładunek może odbywać się przy użyciu odwróconych kierunków obrotów rolek. Pojazdy AGV poruszają się poprzez zdefiniowane wcześniej trasy i obszary.

Rodzaje pojazdów AGV

Należy mieć na uwadze trzy rodzaje pojazdów AGV. Mowa tutaj o wózkach holowniczych (towing vehicles), wózkach pojedynczego załadunku (unit load vehicles) oraz wózkach widłowych (fork trucks).

Dzięki wózkom holowniczym zyskuje się możliwość ciągnięcia innych pojazdów kołowych, ważących nawet 27 t. Odbywa się to przy użyciu specjalnych zaczepów, niejednokrotnie pracujących automatycznie. Należy mieć na uwadze fakt, że takie wózki nie mogą poruszać się w odwrotnym kierunku. Zastosowanie znajdują specjalne pętle umieszczone zgodnie z ustaloną trasą, z uwzględnieniem punktów pośrednich i końcowych.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 3-1/2020

Wypadki przy pracy w Przetwórstwie Przemysłowym w pierwszym kwartale 2020 roku. Pozytywny trend czy efekt pandemii?

Wypadki1.1.jpg

Główny Urząd Statystyczny opublikował wstępne dane dotyczące wypadków przy pracy w pierwszym kwartale 2020 roku. Ich liczba w całej gospodarce spadła aż o 10,5% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Nieznacznie zmniejszyła się także liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym oraz zanotowano kolejny spadek wskaźnika wypadkowości. A jak przedstawiały się wyniki dla Przetwórstwa Przemysłowego?

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3-1/2020

Produkcja i łańcuch dostaw: nowe rozwiązania w nowej rzeczywistości

Aktualnie firmy mierzą się z wyzwaniami, które trudno było przewidzieć w strategiach. Po początkowym szoku nadszedł czas na działania i wdrożenie zmian, które pomogą organizacjom odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Już teraz można zaobserwować ruchy, które mogą być pozytywnym sygnałem dla wielu przedsiębiorstw, a wśród nich m.in. wzrost zainteresowania przenoszeniem centrów usług wspólnych do Polski czy poszukiwanie dostawców bliżej rynków zbytu. O tym, jak zmieni się branża produkcji, opowiadają eksperci z firmy rekrutacyjnej Michael Page.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 3-1/2020

Czy przemysł może zyskać na pracy zdalnej?

Nowe technologie.jpg

Zdalny monitoring stanu urządzeń produkcyjnych, serwisowanie maszyn na odległość? To możliwe. W dobie Przemysłu 4.0 coraz więcej zakładów produkcyjnych korzysta z nowych technologii, wyraźnie redukujących w poszczególnych branżach przestój i straty związane z walką z epidemią.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama